Gå til innhold

Hvordan slutte med bleie??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Som dere sikkert skjønner kan jeg ikke så mye om barn som skal slutte med bleie. Kan du være så snill å fortelle hvordan det ble gjort hjemme hos dere? Tenkte jeg skulle få barnet tørr i sommer, men kanskje eg må begynne å forbrede han? Han har begynt å tisse på do, og er blitt veldig flink til dette. Men han vil ikke bæsje på do.

 

Tar imot alle gode råd og tips med veldig, veldig stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er gutten din?

Min sønn sluttet med bleie da han var ca 3 år og 8 mnd.

 

Vi ventet til han var klar for det selv. Han ville som din også bare tisse på do, og ropte etter bleie når han skulle bæsje i et par mnd etter han sluttet, hehe ;) Dette gjorde de også i barnehagen.

 

I løpet av en måned sluttet han også med nattbleien, da vi oppdaget at han var tørr på natta i mange dager av gangen.

 

For oss var det ganske problemfritt å slutte med bleie, så skal jeg komme med et tips, så er det å vente til barnet selv ønsker å slutte så lenge det ikke går utover rimelighetens grenser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte mine på doringen på do hver gang jeg så at noe var på gang.. har knapt skiftet en bæsjebleie siden de var 12 mnd..Etterhvert leiet de meg bort til doen før de lærte å si fra selv. Mine ble tørre natt og dag fra rundt to-årsalderen. Vi gjorde do-stunden til noe hyggelig: lese bok, synge og tulle. Har knapt hatt et uhell siden de sluttet.

(men var altså hjemme med mine til de var to, er kanskje ikke like lett å slutte så tidlig med bleie på barnehagebarn..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...