Gå til innhold

Hva kan jeg servere på barseltreff?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får barselgruppen på lunsj her hos meg nå i uken. Forslag til hva jeg kan servere? Vi er 7 stk.

Tar i mot tips om både kalde og varme retter, enkle og mer kompliserte :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ferdigsmurte foccaccia med philadelphia ost, salat, skinke og paprika

Kyllingsalat

Hjemmelagde rundstykker med diverse pålegg

Skrevet

Eller bare kjøpe halvstekte rundtstykker som du steker rett før de kommer. Lag eggerøre, og ha annet godt pålegg. Vi hadde alltid dette på våre barseltreff og det smaker veldig godt. Vi dekte på bordet og folk smurte selv.

Skrevet

Foccaciabrød eller bagels, pastasalat med kylling, masse gode grønnsaker (tenker med rømme/majones/hvitløk og blande i alt det gode) topp salaten med ruccola og sprøstekt bacon. Nam nam! Kan også ha en finsnittet grønn salat med søte gode tomater og fetaost til. Lett mat som man spiser med en hånd når man samtidig skal passe på smårollingene :)

Men mange gode forslag her. Rundstykker med godt pålegg er alltid en "slager"

Skrevet

hvis du skal servere type småretter /tapas /fingermat så er dette kjempe enkelt og kjempe godt :

1. kutt opp kyllingfillet i strimler og rull dem i litt vispet egg (slik at potetgullet fester seg )

2. knus en pose potetgull (jeg liker best sour & onion )

3.rull kyllingstrimlene i potetgullet

4. stek på 200g i ca 20 min

5.ferdiiig !

Kan ha forkjellig dipp av rømme eller salsa...

Super digg og super lett :)

Skrevet

Kyllingsalat og foccacia brød

Mini pizza (disse kan du fryse ned så du slipper å stresse i forveien)

Pai

Rundstykker og pålegg

KJøttdeig og pasta med fløtesaus, denne er fin å lage dagen før og bare varme opp i kjele rett før de kommer. Passer fint med foccacia brød til.

Vafler

Stekt ris

:)

Skrevet

Tusen takk for mange gode forslag! Skjønner jeg må ha treffene hjemme hos meg flere ganger så jeg kan prøve ut alt :))

Har gruet med til dette i 2 uker nå og bare tenkt og tenkt på hva jeg skal lage til. Lurer nå på hvorfor i alle dager jeg ikke bare postet et innlegg her tidligere!? Takk igjen, damer :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...