Gå til innhold

Ang. modningsakupunktur. Se hit dere som vet noe om det:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på første time med akupunktur i dag, er 37 +

Ble anbefalt av min jordmor å starte i uke 36, men fikk ikke time før i dag. Merket dere noe spesielt etter første timen? Jeg har hodepine og er vanvittig trøtt nå. Jeg syns ikke det var spesielt avslappende med akupunktur, heller ubehagelig pga vene cava og nåler overalt som gjorde at jeg lå vondt og anspent. Ble litt skuffet....

Hadde selvsagt ingen forventninger om å gå rett i fødsel, he he! Men trodde det skulle være avslappende og beroligende for "kropp og sjel"...

Blir det bedre tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig at du ikke fikk ligge på siden, spør om det neste gang.

Mange får litt vondt i hodet rett etter akupunktur; det er nok kroppen som "jobber". Ellers er det jo dette slettes ikke et tiltak for fremskynde fødsel som mange tror så det er nok ikke mulig for deg å "merke noe" etter én behandling. Jeg har selv gått mye til aku for forskjellige plager og fått god hjelp ....Men etter 7 ganger med modningsakupunktur endte jeg med en veldig lang og tøff fødsel en uke over tiden sist. Så tror jeg sparer den tiden og pengene denne gangen...

Skrevet

Nei som jeg skriver over her så hadde jeg ingen forventninger om å gå i fødsel etter en time eller i det hele tatt for den slags skyld, MEN jeg hadde jo håpet at akupunkturen ellers skulle være noe som kunne være avslappende og godt for meg. Men i stedet så sitter jeg med en ny "vondte"...altså hodepinen...men kanskje det betyr at kroppen "jobber" med noe som du sier:)

Skrevet

Har også hørt at man kan reagere på nålene med hodepine. Tror det er de første gangene og så går det over.

Forrige gang gikk jeg masse til akupunktur, og fikk modningsnåler to ganger i uka den siste måneden..... uten den store responsen: endte med å gå 14 dager over, ble satt i gang, men kom allikevel aldri i fødsel og Lillegutt måtte tas med keisersnitt.

Har gått noe til akupunktur denne gangen og, men har byttet akupunktør, ikke fordi jeg tror at den nye får modnet meg noe mer, men fordi hun setter en avslapningsnål som gjør at jeg sovner- hver gang!! ...og den halvtimen med søvn er gull verdt.

Går ikke til modningsakup to ganger i uka denne gangen- det føltes som bortkasta penger i etterkant, men en gang i uka nå de siste tre ukene.

Lykke til :)

Skrevet

Gjorde dette på mitt forrige svangerskap, men det hadde ingen effekt på meg. Fikk beskjed om at dette skulle gjøre fødselsforløpet raskere og enklere.............men fødselen tok over et døgn!, og jeg åpnet meg ikke før etter at det var satt epidural. Mulig dette har effekt for andre, men man kan jo aldri vite hvordan fødselen hadde vært uten modningsakupunktur heller da......

For meg ble det bare mange, mange penger ut av vinduet dessverre.

Skrevet

Jeg gikk til modningsakupunktur første gang 35+3. Jeg fikk flere kynnere etterpå - magen var generelt sett strammere konstant. Ellers merket jeg ikke noe. Jeg fikk beskjed om å drikke masse vann og spise godt etter timen - det hjelper nok litt mot hodepinen. Tredje gangen jeg var der, fikk jeg en ganske kraftig og litt smertefull kynner som føltes litt mer og annerledes enn bare en vanlig en. Jeg endte faktisk opp med å føde tirsdag for en uke siden - to uker før termin. Vannet gikk om morgenen, og riene startet klokken fire om ettermiddagen. Han var ute seks timer senere, og det var en kjempefin og visstnok optimal fødsel. Hvor stor rolle akupunkturen spilte i dette, er jo umulig å si, men jeg har i hvert tro på at det bidro positivt for meg.

Jeg lå forresten på siden med en pute under magen. Lå også litt stivt, for noen av nålene var ikke behagelige, men de smertene betyr at nålene fungerer. Kanskje du kan be henne om å sette en nål som gjør at du slapper av?

Skrevet

Jeg rakk kun to timer med modningsakupunktur i mitt forrige svangerskap! Startet med det i uke 37 +, fikk de to behandlingene med 4 dagers mellom. Fødte samme dag som den siste behandlingen, 16 dager før termin.

Jeg har kjempe tro på at modningsakupunkturen hjalp meg. Og som det har blitt sagt før her, er det viktig å huske på at den fremskynder ikke selve fødselen, men at den skal være med på å korte ned selve åpningsfasen. Noe jeg synes er gullverdt:)

Men vi er forskjellig skrudd sammen, så det som funker for meg er jo ikk sikkert er noe for deg!

Jeg gleder meg i hvertfall masse til å kunne bestille ny time til modningsakupunktur om få uker!

Uansett modningsakupunktur eller ei, lykke til :)

Skrevet

Jeg er helt sikker på at det hjalp meg også, så skal gjøre det igjen. Men angående det du ser framfor deg med avslapning, så tror jeg ikke du skal henge deg opp i det. Det er i ettertid effekten kommer:-) Jeg hadde selv store problemer med å ligge på benken, selv om hun gjorde alt for at jeg skulle ligge behagelig. Men nåler over alt var hardt for meg både fysisk og psykisk. Måtte virkelig ta meg sammen for å ikke å få fullstendig panikk der jeg lå.. Så jeg gruer meg til å starte med det igjen, men vil helt klart gjøre det siden jeg er overbevist om at jeg har igjen for det når det gjelder fødselen.

Skrevet

Jeg her vert 1 gang til akupunktur ca 2 uker siden, sitter gravid ennå.. 40+1 .. Men jeg fikk beskjed fra jordmoren at folk reagerer forsjeligt på akupunkturen, noen har det ingen virkning på mens andre havner i fødsel med en gang, andre får en lettere fødsel ... :-D Så for dem det funker på er dette jo gull verdt ;-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...