Gå til innhold

Så utrolig urettferdig:-(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min søster har ønsket seg barn i mange, mange år men ikke blitt gravid. Nå var hun endelig gravid. Hun har vært livredd og nervøs i mange uker, og har i de siste dagene endelig begynt å glede seg. Så spontanaborterte hun imorges, 11 uker på vei:-(

 

Jeg har helt vondt inni meg. Rundtomkring sitter det mennesker som blir gravid bare noen ser på dem, som kanskje ikke ønsker barn men ender opp med tre-fire stk eller evt. tar mange aborter. Har bl.a. en venninne som har tatt abort fem (!!) ganger...og så skal sånt skje med de som ønsker det så utrolig sterkt. Det er så urettferdig:-(

 

All medfølelse til dere som har mistet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så trist.

 

Men har hørt om mange som blir lett gravid igjen etter en SA, er vist bare å hoppe i høyet med en gang man er ferdig med blødningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja det var grusomt trist :,( stakkars søsteren din!!!

 

Har noen venninner som har prøvd å få barn i årevis uten hell, og må faktisk si jeg gruer megclitt til jeg blir gravid igjen.. føles nesten urettferdig at jeg skal være så heldig å få FLERE barn, når de ikke engang kan få ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18.49 sånn tenker jeg også. Jeg blir veldig lett gravid, men nå har vi planlagt graviditet om 1,5 år så håper virkelig det klaffer for henne før det.

De skal prøve igjen med en gang etter første mens, så jeg håper det stemmer for henne også at man er veldig fruktbar rett etterpå.

 

Jeg har så vondt av henne:-(

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sinnsykt urettferdig ja. Jeg ble nettopp gravid igjen mens jeg gikk på minipiller og har et barn på 10 mnd. En venninne av meg har prøvd å bli gravid siden jeg ble gravid med førstemann. Jeg ble faktisk oppriktig lei meg og tenkte herregud, hvorfor kunne ikke hun blitt gravid istedet for meg. Det var liksom hennes tur nå, så skal jeg som nettopp har fått beibi få en til... Snakket med legen om det, og han sa at dessverre er det nok sånn, noen blir veldig lett gravide mens andre sliter mer. Det eneste som er en trøst som han kunne si er at de fleste kan få egne barn i dag ettersom man har ufattelig mange måter å hjelpe dem på. Det er en fattig trøst for søsteren din nå selvfølgelig. Men hun ble jo gravid, og det er positivt. Det er jo dessverre en relativt høy andel graviditeter som ender i spontanabort. Krysser fingrene for at hun blir kjapt gravid igjen og at den lille spiren klamrer seg fast neste gang. En god klem og gode tanker til søsteren din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars, stakkars søsteren din!!!!

Men hvis man skal se noe positivt i denne situasjonen, så er det ihvertfall at man nå vet at hun faktisk kan bli gravid.

 

Jeg prøvde selv i lang tid før jeg ble gravid, og det endte også med en spontanabort. Og tro det eller ei, men det tok faktisk bare 2 mnd før jeg var gravid igjen. Så det kan være noe i det at man er mer "fruktbar" etter en abort.

 

Sender gode tanker til søsteren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kjempefine svar. Hun klarer å se det positive i det du sier 21.08, de sjekket eggledere og alt så veldig fint ut. Det er jo en lettelse. Hun klarer innimellom å tenke at fosteret rett og slett ikke var levedyktig, og at kroppen heldigvis ordnet opp selv. Det er jo bra. Men det er jo som sagt en fattig trøst akkurat nå, men de klarer å være positive og skal prøve igjen så fort som mulig.

 

Takk for lykkeønskninger, jeg krysser alt jeg kan for at hun blir gravid igjen fort og at alt går bra.

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Mange i min omgangskrets, inkl. meg selv, har abortert første gang vi var gravide. Samtlige av oss har blitt gravide innen 3 mnd etter aborten. 3 av oss mnd etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...