Gå til innhold

Gå inn i et forhold uten å være stormende forelsket?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er betatt og tiltrekt av vedkommende, men ikke forelsket som jeg har vært i andre tidligere. Han er en drømmemann, alt stemmer og han er virkelig glad i meg, har kjent han siden jeg var liten.

 

Tenker at den store forelskelsen går jo over etter hvert uansett, men det er kanskje viktig den er der i starten? Jeg har vært stormende forelsket tidligere og det forholdet gikk til dunders.

 

Hva tanker har dere om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kunne aldri blitt sammen med noen uten å være fullstendig "head over heals".

 

Hverdagene kommer fort nok uansett og det må være vanvittig trist å ikke ha storrmende forelskelse å tenke tilbake på for å huske hvorfor man egentlig er sammen partneren sin når man har tunge dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært stormende forelsket i min samboer. Men såklart betatt da. Også har jeg bare følt at han har vært den riktige fra første møte.

 

Vi har snart vært sammen i 6 år, og venter barn nr 2 om kort tid.

Vi har våre ups and downs i forholdet. Men ingen av oss er langsint, og feider og uenigheter går fort over. Vi går ikke å dveler med bagateller, aksepterer heller at sånn er det. Men det kan jo ha noe med hva slags typer vi er da. Konfliktskye, og prøver å møtes på midten i steden for å trumfe gjennom eget ønske.

 

Jeg har også sett forhold der folk har svevd på en rosa sky i lang tid, virkelig dyrket forelskelsen lenge, og skydd alt av problemer og utfordringer. Og så fort de møter motgang lander de i bakken med et brak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg og mannen min traff hverandre, begynte vi som venner. Vi tilbragte mye tid sammen og ble godt kjent. Det tok lang tid før forholdet vårt ble seriøst, men det er bygget på et grunnlag av gjensidig respekt, vennskap, felles interesser og ikke minst tiltrekning, selv om den stormende forelskelsen aldri har vært tilstede. I år er det 10 år siden vi ble ett par, og tre år siden vi giftet oss. Som du sier, så er forelskelsen noe som går over ganske tidlig, og da er det mange som oppdager at de har gjort et dårlig valg..

 

Det høres ut som en bra match, men det er jo vankelig å si for andre enn dere selv. Spørsmålet er vel om du kan elske ham, for det er viktig selv om ikke forelskelsen er tilstede.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...