Gå til innhold

Dere som jobber innen økonomi..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hvordan jobber dere? Si foreks innen lønn og personal. Hva gjør dere hele dagen? Kan jo ikke kjøre lønninger hver dag?

 

og sitter man som regel i et åpent kontorlandskap eller har man eget kontor? Dette er såklart forskjellig fra arbeidsted til arbeidsted, men sånn generelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber som lønnsansvarlig i statlig bedrift.

 

Kan ikke kjøre lønninger hele dagen?

Altså, i den typen statlig bedrift jeg jobber i kjører jeg ikke lønna i det hele tatt. Det gjør Statens Sentral for Økonomistyring (SSØ)

Men lønn er jo så utrolig mye mer!

Det skal kontrolleres det som kjøres (en reisekjøring per uke, bonuslønn annenhver uke, hovedlønn en gang hver måned)

I tillegg skal vi innrapportere, avstemme, følge opp reiseregninger, godkjenne reiser, kontrollere og levere bilag (dette opptar enormt med tid), vi skal drive emd "kundeservice" til alle de som lurer på ting med lønn, reiser, til dels pensjon. I tillegg er mitt spesialfelt komplisert, lønn til utenlandske arbeidstakere i Norge.

Driver også med intern kursing, økonomistyring, budsjettering, årsoppgjør, terminoppgjør, tertialoppgjør, veiledning, produserer rutinematriale, holde lønns og økonomihåndbøker oppdaterte, oppdatere på web, innrapportering osv osv.

 

Og jeg jobber i hovedsak KUN med lønn, litt prosjekter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber forøvrig på 3 forskjellige steder. Eget kontor på det ene, felleskap på det andre og de gangene jeg er på sted nummer 3 sitter jeg i delt kontor sammen med en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...