Gå til innhold

Jeg fikk komentar om hvordan jeg har kledd guttebabyen min det første året..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt fokus på komfortable klær til han, fått en del dongribukser og slik, men jeg har ikke brukt det. Det er så stivt at ungen kan nesten ikke bevege seg jo!

 

Jeg har brukt masse penger på ullklær, også har jeg kjøpt hele joggedresser og slikt, kansje joggebukse på H&M hvis vi skal ut på besøk og en pen genser. Slik har jeg gjort fra dag en! Til jul hadde han en myk bukse med seler på og en skjorte, pent men ikke stivpyntet!

 

 

SÅ fikk jeg komentar i en bursdag vi var i, fra en dame som ALLTID har kledd unga sine i pentøy! Alltid stivpynta og skulle alltid se pene ut. Hun kom å sa til meg (som er en del år yngre) at hun synest det var bra av meg å kle ungen i komfortable klær istedet for å tenke hele tiden på at ungen skulle se best mulig ut, å hun angret på at hun ikke hadde gjort det mer!

 

Da ble jeg gla! :D Følte jeg hadde gjort en god ting som mor der! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med deg. Hvorfor i allverden kle de ut i noe stive og vonde klær når det finnes gode klær. Med førstemann brukte vi disse klærne litt, men dennne gangen ble de aldri tatt fram. Ser mange små nyfødte babyer i dongeribukser og får helt vondt av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ...er det ikke en fornærmelse når noen sier;

Bra av deg å kle ungen komfortabelt, istedenfor å tenke at ungen skal se best mulig ut!

 

Det ville jeg tatt som at hun ikke mente at barnet ditt var pent kledd - bare komfortabelt kledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke PENT kledd, men helt hverdagslig kledd.. Men jeg kler han i komfortable klær uansett anledning, 17.mai har han bunad og dåpen hadde han dåpskjole, og det er nok det mest pyntette jeg har hatt mini..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare skyte inn at det finnes finklær som også er komfortable :)

Jeg elsker å kle ungene fint, MEN komfortabelt! Det er viktig at ikke alt er stivt og fælt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig gammel og litt, ikke veldig snobbete, men kler gutten min akkurat som HI.

H&M, ull, mykt, komfortabelt, liker sparkebukser m fot og "one-piece".

 

Helt enig med HI ang. dongeribukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke være en motsetning mellom stilig/pent kledd og komfortabelt kledd. Jeg liker at min er stilig, og kler ham i kule klær som samtilig er myke og gode. F.eks. en mønstret body og sparkebukse. Fra f.eks. Gekko eller Småfolk. Råkult:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moteklær til barn er generelt stive og ubevegelige. Og hva er vitsen med å kle opp barna som voksne??

 

Det verste jeg har sett er naboen min, som har ettersittende jeans på babyen sin. Beine stikker rett ut, ungen klarer ikke bøye beina sine...

 

Vi bruker mye ullklær, og kjempemye velurklær til gutten. Mykt og bevegelig og fargerikt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjorde jeg og. Gikk en del strømpebukse og body, og var ikke så opptatt av at ungen måtte se "stilfull" ut. Ser de som gjør det da og syns de er så flinke til å kle opp ungene sine, men dette er de som klarer å kle dem fint opp men samtidig behagelig. F eks fine ullkjoler osv, så har tenkt å prøve litt mer på det denne gang:)

 

Dummeste jeg ser er vel unger som kryper og kommer i barnehagen med stive dongeribukser slik at di må åle seg istedenfor og krype hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alltid godt å få høre ting man setter pris på :-)

 

Når det er sagt. Må det være en motsetning da? Vi har brukt mye "dongeri" på våres babyer (etter 4-5 mnds alder), men aldri stive. De vi har brukt er supermyke, akkurat som joggebukser, og blir enda mykere av at vi har tørketromlet de. Det finnes jo masse klær som både er myke, gode og behagelig, og ser pene ut :-) Men ulltøy og joggeklær er helt klart herlige plagg, og mye, mye, mye bedre enn stive dongeribukser og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker også komfortable klær, men komfortabel utelukker jo ikke fin c",) Barn skal kunne rulle, krabbe, klatre, danse, hoppe, stupe kråke, og selvfølgelig kunne bøye seg i klærne sine - jeansmoten til små-jenter er så tettsittende, fysj.... Søtt selvfølgelig, men praktisk? Nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en del "pynte" klær til guttungen. Var Førstegangs og ville at sønnen min skulle se "kul" ut... Vel, det endte opp i at guttungen gikk i bare kortermet body siden han var født på sommeren og det var varmt, og når vinteren kom krypenes, så hadde jeg fått litt vett i skallen og ungen rulla rundt i ullbody og strømpis, kanskje en bukse over hvis det var litt kjølig inne. Når vi skulle ha ham ut, pakket vi på en hjemmestrikket heldress, ullsokker og lue med hals. Hehe, han var jo kjempesøt, men langt fra kul :P Så mer ut som en baby fra 60 tallet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...