Gå til innhold

Dere med flere barn, hvordan var fødsel nr 2 i forhold til nr 1?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg venter nr to og lurer litt på dette. Jeg hadde en forholdsvis rask fødsel sist. Tok 4 timer fra vi kom inn på sykehuset kl 22.00 til han var ute 0215. Hadde 4 cm åpning når vi kom (hadde da hatt rier ca 2 timer før vi dro) og pressriene begynte kl 01.30. Fikk da beskjed om å komme tidligere neste gang så jeg ikke risikerte å føde i bilen på vei til sykehuset.

Fikk litt hetta da :P hvordan vet jeg når det er på tide å reise på sykehuset? syns det er litt vanskelig å beregne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har fire barn.

 

nr 1 varte i 5 timer

nr 2 varte i 3 timer

nr 3 varte i 2,5 timer

nr 4 varte i 2 timer..

 

men nr 3 var den vanskeligste fødselen, dvs babyen snudde seg under fødselen og da stoppet hele fødselen opp på det mest kritiske tidspunkt.. var likefør jeg og baby kunne få alvorlige skader... da baby satte seg fast litt for langt ned var hastekeisersnitt heller ikke noe alternativ.

korte fødsler er nemlig ikke det samme som lette fødsler..

 

De andre tre fødselene var helt normale... (men langt fra behagelig altså..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødsel nr 2 var lettere, bedre og varte kortere! Visste hele tiden underveis i fødsel hva som foregikk, kjente godt igjen følelsen av at hun sklidde ned/sto i åpningen, osv, selv om det var 9 år siden sist. Fødsel nr 1 begynte med litt vondt/uregelmessige rier i ca 2 timer, etter det vannavgang, og deretter mye vondt/tette rier før hun var ute etter totalt 4 timer. Fødsel nr 2 begynte med rier med 20 sek. mellomrom, og lille var ute på totalt 3 timer.

Begge fødselene var lette og ikke så vondt som jeg hadde forestillt meg, men fødsel nr 2 var klart den beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye raskere gjort, men like vondt. "Lettere" i den forstand at alt gikk veldig greit og jeg trengte ikke epidural andre gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første;

akutt KS etter 2 døgn på føden

 

Andre

akutt KS etter et døgn på føden

 

 

Så nå er det nok =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er best du drar med en gang du kjønner at fødselen er igang.

Du hadde såpass rask fødsel på førstemann..

 

Jeg bruke 25 timer på første og 2 timer på andre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen gikk vannet hjemme og gutten ble født på sykehuset 22 timer senere. Da hadde riene både startet og stoppet, og jeg hadde blitt satt i gang igjen med drypp. Ellers gikk fødselen greit.

 

Andre gangen gikk også vannet hjemme, men fikk ikke rier. Riene startet etter halvannet døgn, men da ble hjertelyden fort så ujevn og dårlig at det ble hastekeisersnitt.Da gikk det 15 min. fra jeg ble informert til babyen var ute. Babyen var smittet og streptokokk b, så derfor ble fødselen sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1 - varte i ni timer, fikk ikke noe smertestillende.

Var overbevist om at det kom til å være myyye verre, ettersom "snille" damer hadde foret meg med skrekkhistorier ;o)

Noe rifter på meg, bare velstand hos knøttet.

 

Nr 2 - varte fire timer, og var definitivt den vondeste jeg har hatt.

Fikk epidural og hylte innpå med lystgass.

Var i kjempeform etterpå, ingen rifter, og knøttet var helt som han skulle :o)

 

Nr 3 - varte nesten halvannen time. Gikk for fort til at jeg rakk å ha det spesielt vond. Lystgass, men anestesi rakk aldri sette epidural - og det gikk fint uten. Både vesla og jeg var i storform etterpå :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummer 1 ble jeg igangsatt og hadde drypp. Denne fødselen varte vell 8-10 timer og var både vond og intens. Nummer 2 varte bare 3 timer og var tilnærmet smertefri. Spent på nummer 3, som de gjerne sier er en luring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det er best å reise tidlig til sjukehuset ja :) har heldigvis berre 5 min kjøretid til sjukehuset utenom rushtid, tar kanskje 15 min midt i rushtiden. Før hadde vi 30 min kjøretid utenom rushtid.

 

17.07, 58 timer? Oi det var lenge! All ære til deg!! Godt det ikke tok like lang tid andre gang :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...