Gå til innhold

permisjonen min har bestått av...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

*sykehusopphold(innleggelse) med baby 3 ganger grunnet forskjellige sykdommer på barn og mor.(fly og bil for å komme til sykehuset. og inge hjelp med kolikk barn når man er innlagt med slanger osv...)

 

* MASSE oppfølging(bra det da) på sykehus(med flyreiser), aner ikke hvor mange ganger.

 

* KOLIKK i ca 4 mnd.

 

*Kiss kidd som trengtes behandlig for (reise 2 timer til behandligssted 10 ganger) og masse hjemmetrening.

 

*mannen mistet jobben grunnet nedskjæringer i bedrift, går nå sykemeldt med en knekt fot...sukk!

 

* baby som sover 20 min x 2 om dagen...og er ekstremt aktiv ellers:P

 

* Astma....

 

pluss pluss pluss.......

 

og idag blir vi fortalt at vi må til fysioterapaut med snuppa pga ryggen igjen og utredning for allergi osv......dvs merer reising og ubekvemmelighet for snuppa:(

 

Beklager at jeg syter, men jeg er helt utslitt:(

Jeg elsker henne, hærlighet som jeg elsker henne, men vi har vært gjennom MYE med vårt første barn...og jeg synes så synd på henne pga sykdom og feiltagelser av leger...:(

 

Jeg er ung mor, men føler meg som en olding, har nesten ikke krefter til å trille tur hver dag en gang....:( Føler meg som en dårlig mor:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. kun periodene barnet har vært innlagt i institusjon.

Be om en oversikt over innleggelsestider fra sykehuset og send dette til nav og be de justere maksdatoen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få litt medfølelse fra meg som har opplevd mye av det samme.

 

Jenta mi var også innlagt flere ganger på andre siden av landet, flyreiser osv. Legetimer og oppfølging på lokalt sykehus, behandling to ganger i uken fra hun var 14 dager gammel osv osv.

 

Det er slitsomt, og du har lov til å bli sliten!

 

Jeg hadde planer om babysang, barselgrupper osv, men det ble ikke rom for det. Var i tillegg mitt tredje barn så jeg hadde to barn fra før som også hadde krav på en del av mammaen sin...

 

Du må ikke være redd for å be om hjelp av og til, ta deg litt tid for deg selv. Trene litt, ta en tur ut med venninner, en tur i skogen e.l. Finn ting som gir deg energi, ting som gjør deg glad og prioriter det!

 

Det blir bedre skjønner du. Nå går jenta mi i barnehagen, får behandling av fysioterapeut der, og er på sykehuset for oppfølging (fremdeles på andre siden av landet) bare en gang i året. Vet ikke hva som feiler barnet ditt og hvor ofte du må på sykehus osv, men uansett blir det eldre, og det er ikke det samme med en strevsom flytur osv med en 4-åring som med en baby. Det går lettere etterhvert.

 

Krev litt rom for deg selv, husk å kose deg med babyen også og vit at selv om du er sliten langt inn i margen nå så vil det bli lettere etterhvert. Du må bare ikke gi opp og gli inn i en apatisk depresjon, men gi deg selv litt påfyll før du kommer så langt.

 

Masse lykke til videre! Vi tigermammaer klarer det meste i kampen om et godt liv for barna våre, vi sliter og strever, men glemmer å "belønne" oss selv og gi oss selv litt hvile av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei da det får man ikke sånn uten videre. Maxdato blir kun justert for perioder du evt. kvalifiserer for pleiepenger. Ikke alle sykehusundersøkelser eller sykehusinnleggelser kvalifiserer til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...