Gå til innhold

ALLE barn over 18 kan kreve foreldrene for bidrag så lenge de går på vgs...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Old news.. Er kanskje ikke så velkjent for Kari og Ola Nordmann flest der ute, men det har vært slik en stund. Synd man ikke blir informert om dette når man må flytte hjemmefra for å gå på vgs og ikke har annet enn stipend/lån til å forsørge seg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså.....et barn over 18 som har flyttet hjemmefra, kan søke foreldrene om bidrag så lenge de går på vgs, er det noe mer å forklare??

Det spiller ingen rolle om foreldrene er skilt eller ikke. De færreste gjør nok dette, men saken er sånn.

 

Min sambo betaler 6000 kr pr mnd til sin sønn på 20 år. Helt sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en god regel. Er for at ungdommene skal få konsentrere seg om studiene og ikke jobbe. Ikke alle som har kapasitet til begge deler. Sykepleierstudiet tok i alle fall all min tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, så lenge de går på videregående. Da er det vel ikke snakk om mange månedene denne regelen gjelder. Ikke noe å syte for syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mine barn gjort krav på noe sånt, istedenfor å bo hjemme, ville de fått tilsvarende mindre økonomisk hjelp etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er jo hvis de er tvunget å bo hjemmefra. Men, det gjelder jo de færreste. Og hvis mine barn ikke ville bo i leiligheten i kjelleren, men istedet flytte to kilometer hjemmefra, for så å kreve 9000 i bidrag( en sak vi har hørt om tidligere), så hadde jeg klikka...Ble ikke mye arv igjen da nei ;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...