Gå til innhold

3000,- på mat og div. i en månede? Er det mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurdere å ta ut 3000,- forså å bare bruke det på mat og div i en mnd. Jeg er alenemor meg en 3åring. Dersom jeg tar ut penger skal jeg ikke bruke visakortet mitt, og da tror (ihverfall håper!) jeg at vi kan klare oss med 3000,- på mat og div på en mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs jo litt hva du legger i "div" da...

Skrevet

Jepp. Her i huset er vi 2 voksne og en 1 åring. Vi har siden nyttår brukt 2500 kr i mnd til alle dagligvarer. Skal da sies at vi hadde endel basisvarer fra før og en full fryser, men med god planlegging av måltider og handling kan det gå helt fint.

Vi velger billigste alternativ når det kommer til rengjøringsprod, rene basisvarer (kyllingfilet, frossenfisk, ris, dvs ting som inneholder det samme som andre merker) Men passer på å ikke spare på frukt og grønt, såpe/stelleprod til vesla, bleier, osv. Velg hvor du vil prioritere og se deretter hvor du kan spare inn. Bruk litt tid i dine nærmeste butikker og finn ut hvor de vanligste varene du handler er billigst. Kjøp inn stort på salg og tilbud.

Er jo bare å prøve, så finner du ut om det går. Men pass på å ikke bruke opp alle de andre pengene den første mnd :)

Lykke til.

Skrevet

Haha, ja det burde du klare! Vi er to voksne og to barn, å vi klarer oss på 3000kr til mat, bensin og bleier. Er overhodet ikke en ønskesituasjon, så det skal bli rågodt når jeg kan begynne å jobbe, men det GÅR:)

Skrevet

Det skulle ikke være noe problem, men dersom du er vant med å kjøpe det som faller deg inn, sjelden planlegger og ikke er bevisst priser kan det bli en utfordring i starten. Hvor mye bruker du per måned i dag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...