Gå til innhold

Konkuranse mellom besteforeldre........

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har et barn fra før som kun har ett sett besteforeldre da bf aldri har stilt opp.

Nå venter jeg nr 2 med ny mann, foreldrene hans er kjempe koselig og tatt imot mitt barn som ett barnebarn.... men problemet nå er at mine foreldre er rett å slett sjalu!

De missliker at mitt barn er hos de andre "besteforeldrene".

At mitt barn får ting av dem osv.......

mine foreldre har aldri stilt opp for meg og barnet mitt, de har passet barnet 1 gang på 7 mnd for de rett å slett ikke gidder (de er ikke 50år engang, å jobber ikke mye)

Mitt barn hadde akkurat bursdag, da ble det snakk på hvem som skulle passe mitt barn da fødselen startet, mine foreldre sa at det ble så mye stress å håpet fødselen startet på dagen osv..... jeg svarte bare at når den starter ringer vi mor til sambo som er ufør og ikke jobber, så kommer hun hjem til oss og passer h*n.

Da lyste det svart ut av øynene dems, og mente vi skulle vekke h*n om natta å kjøre h*n til dem, så kunne dem ringe jobben dagen etter å si at dem ikke kunne komme.... da jeg sa dette ble mas, å hvorfor skal vi vekke h*n om natta når noen kan komme hjem til oss??

Dette har begynt å bli litt slitsomt at mine foreldre gjør dette til en konkuranse......

De kjøpte forresten gave til barnet mitt for over 1000 kr, å dem har aldri brukt mer enn max 200 på bursdager og jul før (eneste barnebarn).... men denne gangen skulle selvskapet være sammen med svigers......

jeg blir GAAAAAAAAAAAL!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bare lære deg å UTNYTTE det =)

He he he he he

mine stilte aldri opp, og så begynte jeg å fortelle om hvor fantastisk svigermor er... Og jammen har jeg ikke plutselig to sett med barnevakter! =)

Skrevet

Vri det til din fordel kjære. :) se det positive i det, kanskje de endelig tar seg litt sammen selv om det er for alle de gale årsakene. :)

Skrevet

ja skal prøve på det, men synes det er litt vanskelig når det blir så falskt.....

kanskje slemt å si det, men kjente jeg frydet meg når mitt barn løp rett i armene til "bestemor" på bursdagen og satt der lenge på fanget å koste, mens mine foreldre bare satt forfjamset å så på =)

Skrevet

slik hadde vi det også når vi ventet nr to,. besteforeldre som var sjalu på hverandre,.

vi gjorde det slik at vi ringte til alle når vi trodde fødselen var igang. og hørte da hvordan det lå ann for å kunne komme til oss å passe ungen vår.

vi gjorde det slik for å sleppe å ødelegge rutinene rundt ungen sin hverdag.

når vi trengte at noen kom ringte mannen min rundt. og spurte. kunne de ikke så var det dems sak om de ble sjalu i ettertid..

min mor var utrolig sjalu. men jeg sa det rett ut til ho at ho fikk muligheten. men ho kunne ikke,. jeg kunne ikke knipe igjen heller for å vente til ho kunne,. så enkelt var det.

sett ned foten din å si hva du krever for å få barnevakt. følger de det du krever så ok,.men vis ikke så er det dems sak,.

Skrevet

ja tenkte det....

skjønner ikke vitsen med å vekke barnet om fødselen skulle starte på natta, når svigermor har sagt kun kan komme hit uansett når på døgnet fødselen starter.

både svigers og foreldrene mine bor ikke mer enn 10 min med bil unna....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...