Gå til innhold

DERES BESTE SPARETIPS !!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger derer hjelp ang. det å spare penger. Jeg er en mester i å bruke penger, og kan virkelig ikke det å spare. Vil jeg ha biff, så kjøper jeg meg biff! Vil jeg spise på resturant, så spiser jeg på resturant!

HJELP - jeg trenger en ny tankegang!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

legg deg til nye vaner,. kjøp dyr mat max en gang i uken. kutt resturant bessøk til 1 gang i måneden. sett opp budksjett for hva du burde bruke på ulike utgifter. som mat.

spar det som er igjen.. sett av så du har 1000 kr til shopping til deg selv om du ønkser det.

Skrevet

Husk at det alltid er billigere å kjøpe inn stort: For eksempel lønner det seg ikke å kjøpe en og en vakumpakket biff: Kjøp heller en stor bit i en kjøttavdeling og del opp i porsjoner som du kan fryse inn.

Lønner seg å handle èn gang i uka, og ikke når du er sulten.

Skriv handleliste.

Bruk matrester. Det er utrolig hvor godt det kan bli å lage noe annet av en bit kjøtt eller fisk.

Unngå ferdiglaget mat fra butikk. Både dyrt og ofte fullt av tilsetningsstoffer og salt/sukker.

Bestem deg for faste dager du kan spise på restaurant, så har du bedre kontroll.

Utrolig hvor mye strøm man kan spare gjennom å slå av lyset i de rommene man ikke er i, bruke sparepærer og skru ned varmen om natta.

Skrevet

Jeg bruker flere verktøy for å klare å spare...

Budsjett - gir kontroll på hvor mye penger det er igjen etter alle nødvendige utgifter

Å sette inn sparepenger med en gang man har fått lønn hjelper for da føles det som om pengene aldri er der til disposisjon

Spise ute er bare til meget spesielle anledninger

Handle sjelden og stort

Spise mindre kjøtt og mer linser/bønner

Kjøpe frist proce-grønnsaker

Bruke opp maten man har istedet for å alltid ha helt ulike ting til middag...

Skrevet

Det viktigste er å ha oversikt på hvor pengene går.Da kan man lettere ta tilbake kontrollen:) Vi har budsjett og vi har et trumf kredittkort som vi handler alt av mat på.Vi handler på kiwi for det er billigst av de butikkene vi har lokatl. Da samles alle poeng på kortet ol pluss at vi får mndtlig regning på hva vi bruker på mat. Er ganske streng på at dette kortet aldri brukes andre steder og til annet enn dagligvarer. Da har vi fått oversikt over hvor mye vi bruker på mat iallefall. Ganske mye fant vi ut..Rundt 8000 kr pr mnd familie på fire. tenkte prøve å få det ned til 6000 det tror jeg ikke skal være noe problem.

Skrevet

Slutt å gå i butikker. Handle mat en gang i uka (og overlat gjerne det til mannen om du har en) og la ellers alle penger og kort ligge igjen hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...