Gå til innhold

er det vanlig at barnahgen ringer til foreldre når ungen har blitt bitt i barnehagen. ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

ungen vår har blitt bitt 2 ganger i to ulike barnehager. en ene ringte oss. da så vi ikke merke eller noe på ungen. men de ville ringe for å si ifra.

nå skjedde det igjen i en annen barnehage og de ringte ikke. og ungen har merke rundt øye. tydelig. nå er det en uke siden det skjedde sist.

 

hva er vanlig,. ??

 

kjenner jeg ble utrolig skuffet når barnehagen ikke ringte nå sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri ringt for å formidle en sånn beskjed, men sier alltid i fra ved henting. (Til begge parter, altså både den som beit, og den som ble bitt)

 

Hilsen assistent på småbarnsavdeling =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble ringt etter den gangen eldstejenta mi ble bitt, de lurte bare på om hun var vaksinert, siden det ble hull på huden. Er en viss risiko for stivkrampe ved bitt, så da vil de vel forsikre seg om at barnet ikke må på legevakta for stivkrampesprøyte. (følger du vaksinasjonsprogrammet er barnet vaksinert mot stivkrampe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror har også blitt bitt (hvor det har vist etterpå). I den ene bhg ringte de ikke, men ga beskjed når jeg hentet han. De dysset det ned og fortalte at det ikke var gjennom huden osv. Jeg brettet opp armen og ser at det ikke er tvil om at han har blitt bitt gjennom, det blør.

 

På fredag ringte de fra den bhg han går i nå, og fortalte at han var blitt bitt. Vi ble enige om at de skulle ringe helsestasjonen og høre hva som burde gjøres siden de visste situasjonen og så såret. De ville ikke gjøre noe, og bhg ringte opp igjen og fortalte det til meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke ringt nei, men får beskjed ved henting.

Hadde selvsagt forventet å få en tlf om bittet hadde gått gjennom, slik at vi kunne tatt en vurdering av stivkrampesprøyte el.

Men om det ikke går gjennom, hva kan jeg gjøre fra eller til på jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har blitt bitt mange ganger.Som oftes sier de i fra ved henting,noen ganger glemmer de det,men da varsler jeg dagen etter.

Sist han ble bitt ringte de,aldri vært noe alvorlig,men store merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det var hull gjennom huden og barnehagen ringte ikke,. jeg er utrolig skuffet. ungen kommer hjem og er kjempe lei seg og har vondt etter å ha blitt bitt.

 

fikk vite av ungen hva som hadde skjedd ikke av barnehagen. de sa bare at han har blitt bitt ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... lurer på om noen vet om foreldrene til den som biter får beskjed av bhg jeg, sønnen min ble bitt så det viste helgen gjennom og gikk hull på ytterste laget med hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen skal informere foreldrene til han eller hun som biter ja. Skal ikke få vite hvem men skal bli informert om situasjonen. Akkurat det gjelder også for de som har blitt bitt, de skal ikke vite av hvem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke at barnet kan få stivkrampe,det er ved dyrebitt.

 

Det man er redd for, er at det kan få infeksjon i såret.

Det gjelder særlig om barnet har blitt bitt i fingrene.

 

Dere må ikke være så blåøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ungen blir bidt til blods ringer de bestandig. Da bør man på legevakta å få stivkrampesprøyte akkurat som ved hundebitt. Om bittet ikke er så alvorlig er det ikke så ofte de ringer, men de forteller hva som har hendt ved henting . Det synes jeg er like greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mitt barn ble bitt til blods 18 ganger en dag, og da ble kun mor til biteungen ringt.. Jeg ble alvorlig sint.. reiste fort til legen for å gi stivkrampevaksinene.. (hadde ikke fått denne enda da hun var syk når hun skulle ha fått den.. så ble den utsatt... og utsatt til denne dagen)

 

Jeg ønsker å bli ringt når slike ting skjer med ungen min!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 ganger?

Hjelpes, den biteren må ha problemer.

Hadde også blitt rasende om jeg ikke hadde fått beskjed.

er det en hyperaktiv unge det er snakk om?(biteren altså;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at som mamma til en biter så er det ikke noe gøy og få beskjed om at barnet ditt biter andre barn .

 

Man blir flau og skamfull og får veldig dårlig samvittighet ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som ped.leder i barnehage og vi ringer alltid om det har gått hull på huden, hvis ikke det er hull får forelde ALLTID vite om situasjonen ved henting! Henter andre enn foreldre tar eg gjerne en tlf for å fortelle det direkte til foreldre i stedet for til storesøster feks.

 

Vi gir også alltid beskjed til foreldre til biteren om hva som har skjedd men nevner aldri navn til noen av foreldrepartene (dette gjør gjerne barna selv om de er store nok til å snakke, men VI har ikke lov til det) Dette fordi vi skal skåne bitebarnet og foreldrene da det som nevnt over er flaut og skamfullt at "sitt" barn biter andre til blods...

 

Handler rett og slett om normal "folkeskikk" om å gi beskjed til foreldre og da selvsagt på en så fin måte som mulig for å forhindre at foreldre/barn blir flau :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er hun som lurte på om foreldrene til den som har bitt får beskjed. Jeg lurte på dette siden det gjelder sønnen til et godt vennepar av oss.Greit å vite om de vet det liksom, men nå vet de jo ikke at det er vår pode tydeligvis. Ikke så lett å holde skjult hvem som biter når poden sier det selv, og barnehageansatt blir så paff at du får det bekreftet. Men, vi kan ikke hate/tenke stygt om barn/foreldre fordi barnet biter. Er som oftest en grunn til det. Så du som skrev at du var "bitermamma", skjønner deg, men vi kan desverre ikke styre ALT barna gjør heldigvis. Men jeg vet nå at bhg her "passer på" disse to karene fremover, de er jo "bestiser".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal barnehagen kaste bort tid, stresse foreldre og lage en stor sak ut av et bitt som ikke trenger legebehandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er hull på huden og en tur til legevakten trengs, finnes det ingen grunn til å ikke vente til barnet blir hentet.

Å ringe for å fortelle når det bare er et merke er helt unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår har blitt bitt flere ganger (han er bestekompis med en "biter"). Vi har aldri fått telefon om at han er blitt bitt, men fått beskjed ved henting.

Ser ikke helt hvorfor barnehagen skal ringe ved dette, er jo ikke slik at det er nødvendig å hente barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...