Gå til innhold

Skal jeg finne meg i å få masse jobb fordi mannen min er gjerrig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han er faktisk så gjerrig at jeg mistenker at han griner når han driter. Derfor har vi ikke felles økonomi heller, han er verdens flotteste fyr men i overkant økonomisk av og til. Men dessverre legger han seg også borti hva jeg bruker mine penger på og er gjerrig på mine vegne.

 

Rundt nyttår ble vi kontaktet av naboene, vi er fire hus som ligger ganske tett. En av dem hadde fått tilbud fra en vaskehjelp og hvis alle vi fire ville være med skulle vi få en kjempegod avtale. Jeg tente umiddelbart på ideen for med full jobb og tre barn hadde det vært deilig å slippe å bruke flere timer i uka bare på å holde rent.

Så jeg slo til. Men det var galt ifølge mannen min. Vi snakker her om 500 kr for å få vasket 200 kvadrat! Det er jo kjempebillig!

 

Men neida, han skulle ta den vasken han - så sparer vi de pengene. Diplomatisk som jeg er sa jeg at joda, under forutsetning at han:

1. gjør det ordentlig

2. ikke krever full kred., og fritak for alle andre oppgaver

så velbekomme...

 

Nå har han da fått prøve seg noen uker. Huset ser ikke ut, han gjør et forsøk på å vaske, men det blir IKKE bra, han sluntrer unna og jeg må gå etter ham og vaske når han har gjort det.

 

I tillegg ble det som jeg fryktet, han skryter bla.a til moren sin om at det er HAN som tar seg av husvasken hjemme hos oss. Hvorpå svigermor (som alltid har vært hjemmeværende husmor) skryter vilt av ham og sender meg blikk som oser av "jasså, hva slags hustru er du"...

 

Faen altså! Nå sitter jeg her med nummeret til hun som har tilbudt seg å gjøre vaskingen for oss. Jeg vet hun er kjempenøye og naboene er superfornøyd.

 

Skal jeg være litt "gæærn" ringe henne og si at jeg vil at hun skal begynne hos oss også?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja herregud hvorfor ikke?? 500 kroner er jo ikke noe! Mannfolk som skryter på seg hvor flinke de er til og gjøre husarbeid også må damene vaske og fikse etter dem er det verste jeg hører om.

 

Drit i gubben, si at hun trenger og tjene seg en slant med penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ring uten å være enig med mannen først, eller om ikke enig så i hvertfal at dere har diskutert saken igjen.

Vet han at du er misfornøyd med insatsen hans? Det kan jo være at han synes huset ser bra ut selv om du ikke er fornøyd.

 

Kansje dere kan bli enige om annenhver uke. Du velger å sette bort jobben din uke og han kan vaske selv sin uke om han vil det.

 

Det kan også være at han misliker tanken på at fremede skal "snuse i hans ting" eller noe slikt. Jeg hadde ikke likt det og ville blitt ganske irritert om mannen min hadde latt fremmede komme inn her uten at vi var til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja han vet veldig godt at jeg ikke er fornøyd. Og han svarer som regel "såså, det er bedre enn det var før jeg begynte".

 

Og nei dette handler kun om at han er gjerrig, ikke at han er redd for snushaner.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til.

Med såpass lav pris kan det tenkes at dette dreier seg om svart arbeid. Det er ulovlig og om det er tilfelletr støtter jeg mannen din 100% i å si nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor du vasker etter ham.....la heller dritten samle seg litt, og så får du invitere svigermor over og la henne inspisere vindunderet til sønnen sin.

 

(Nå har jo han faktisk fått kred pga det du har gjort...)

 

Jeg er forresten imot svart arbeidskraft,...og det er den vaskehjelpen garantert når hun er så billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...