Gå til innhold

Kan man amme med bare 1 bryst ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For 2 år siden måtte jeg fjerne en svulst i brystet og måtte kappe masse melkeganger , pga det sa legen at jeg mest sannsynlig ikke kunne amme med det brystet igjen .

 

Men holder det å amme med det andre brystet eller må babyen få mme også?

 

Noen som vet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde veldig problem med det ene brystet,produserte ikke mye melk.helsesøster sa da at det ikke er noe problem å amme kun på et bryst,tvillinger får jo bare ett bryst hver de også sa hun (helsesøstra)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være mulig å fullamme fra ett bryst. Det sa de hvertfall til meg på barselavdelingen.

Men mulig du må spe på med mme når barnet blir eldre og kanskje krever mer enn du klarer å produsere med ett bryst.

 

Sjekk eller forhør deg på www.ammehjelpen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det går sikkert fint det. Bare vær obs på at du kan bli litt sår siden du ikke får så lenge pause før du må amme igjen med samme bryst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har fullammet med et bryst;D Jenta mi ville ikke ta venstre puppen, så da har det kun gått av høyre siden hun ble født. Jenta er nå 9 måneder, og jeg har fremdeles nok melk til å dekke behovet ved siden av fast føde.

Men du må være flink til å holde produksjonen oppe, dvs pumpe deg når hun sover etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fullammet med et bryst frem til eldste var 4,5, da begynte vi med en flakse nan på kvelden i tillegg til ammingen på dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det går helt fint! Gutten min nektet å ta det venstre brystet, så jeg ammet han til han var 10 mnd på bare et bryst. I tillegg pumpet jeg ut 2,5 -4 dl om dagen til "melkebanken".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...