Gå til innhold

Legen min er på g-mail !


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Den nye fastlegen min sender meldinger om prøvesvar osv. på mail. Det er jo flott.

Men hver gang jeg er på g-mail, virker det som om han er der også! Sitter han på dataen hele dagen?

Jeg utredes for en sykdom for tiden, og skulle gjerne hatt god tid når jeg er hos legen, men syns han virker så travel Nå måtte jeg vente lenge på time. Lurer på om han ikke har tid til pasienter fordi han sitter og mailer med noen hele tiden? Og denne "noen" er ikke meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han kan vel være pålogget hele dagen selv om han ikke sitter og sender mail. Det er jo tungvint å logge seg på hver gang man vil sjekke mailboksen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har han faktisk ikke lov til. Det har med personvern å gjøre.

 

jeg vet det fordi jeg spurte legen min om han kunne sende prøvesvar til meg på mail, og han forklarte at det kunne han ikke: Veldig strenge regler, og nettet må være skstra sikret for at man akl kunne kommunisere med pasienter på mail. G-mail er definitivt ikke godt sikret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, som om brev i vanlig post skulle være noe sikrere. Ikke noe problem for andre å se gjennom en konvolutt ved å holde den opp mot lyset, dampe opp konvolutten eller rett og slett bare stjele den fra postkassen. En del post kommer heller ikke fram, men forsvinner (stjeles) underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg chatter ikke med legen, nei!

Men når jeg er på g-mail, lyser det grønt for dem som er pålogget og aktive. Når han ikke er aktiv, blir det oransje. Så jeg ser at han er veldig aktiv. Hvorfor er han så mye på mail midt i arbeidstiden?

Jeg kan forstå at han er pålogget og sender ut prøvesvar etter kontortid, men han er der nesten alltid når jeg sjekker og skriver mailer.

Hmmm...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider