Gå til innhold

Hva er mest effektivt for å gå ned i vekt. Saltimer som zumba, mlr, aerobic osv eller kondisjon etterfulgt av styrketrening?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det spørs vel mer hva du liker å trene, langsiktig er det bedre å trene noe du liker... siden motivasjonen for å trene lettere vil vare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker jo best timer i sal og merker jeg jobber hardere og er mer motivert da, men trener innimellom styrke også. Men det er sååå kjedelig :)

Så da blir det flest timer i sal.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zumba og aerobic er kjempefint men hva med å slenge på en bodypumptime i uka? Det er viktig for forbrenningen å bygge litt muskler og bodypump er en fin måte å gjøre det på som i tillegg er morsom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også mest glad kondisjons trening. Det går man ned i vekt av. De anbefaler jo å trene styrke også, men da får man muskler som veier mer en fett og dermed går saktere ned i vekt. Man får muskler også ved kondisjonstrening, men andre type muskler, og man minsker i cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt på bodypump, men har liksom ikke tort. Det er bare flotte damer som kommer ut av døra etter en slik time. Og jeg er ikke en flott og slank dame for å si den sånn. Ikke enda i hver fall :)

Også virker det så ufattelig slitsomt (selv om det er meningen) men kanskje om noen mnd :)

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo forsøke en time, å om du ikke orker eller liker treningen blir en jo ikke akkurat tvunget til å være der hele timen:P Stort sett såpass mange på sal-timene, i tillegg til at de fleste har nok med seg selv, at ingen merker det om du skulle forsvinne egentlig:) Å du kan jo kanskje spørre om noen vil bli med?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde prøvd spinning og etterhvert som formen blir bedre å løpe- Da forbrenner man kalorier. Styrke er også viktig. Tror det heter 70% kondis og 30% styrke når man har mål om å gå ned i vekt.

Varrier også med å trene stein hardt og roligere. Hvis du trener 3 ganger i uka kan du trene hardt hver gang ,hvis du trener mer må du ta noen litt roligere også. Ved å variere på lengden og type intervaller vil du lure kroppen til ikke å bli vant til en bestemt modus og forbrenningen vil bli høyere,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som noen andre skriver over her; styrketreninga er også viktig å få med! Muskler veier mer enn fett ja, men de forbrenner også mer. Og i det lange løp så er det vel viktigere med cm enn kg? Man blir jo ikke seende ut som en bodybuilder ved å legge inn et par styrkeøkter i uka.

 

Jeg trener mest saltimer, syns det er enklere å pushe seg det lille ekstra da. Mine favoritter er zumba og spinning, timer som virkelig får opp pulsen og forbrenninga. Jeg bruker pulsklokke, og ser på den at jeg glatt forbrenner 600 kcal på en time med enten spinning eller zumba :-)

 

(Var på 3 timers spinnigmaraton for noen uker siden. 2200 kcal ble forbrent ila den tida :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...