Gå til innhold

Febertermometer: (samme som anonym)


ღ Juksemaker pipelort +spire ღ

Anbefalte innlegg

 

Vi har et topcom kidzzz 101 termometer som

skal måle i øret og på panna . Men det funker

aldri ! Lillegutt har hatt feber ( målt i endetarm) i

snart 3 dager , men på topcomen har han ikke

feber i det hele tatt. Selv ikke når rektal måling

viser 39 , så går det over 37 ,5 på

pannemåleren . . . :(

 

Skulle så gjerne hatt et termometer jeg kunne

målt med om natta sånn at jeg slipper å vekke

ham . ( har ikke vekket han for å måle altså , men

skulle gjerne ha visst temp om natta fordi han

hadde 40 ,3 i går når han våknet og hadde

bæsja )

 

Termometeret vi har kom best ut i test i foreldre

og barn i 2009 , og det var da vi kjøpte det , men

har som sagt aldri funka . .. .

 

Noen som kan anbefale et godt

pannetermometer , eller som har erfaringer med

topcom 101 ? Gjør jeg noe feil tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har øretermometer kjøpt på apoteket.. Det syns vi funke veldig greit.. Men pass på å mål begge ørene når barnet sove, og helst ikkje det som ligger ned (om barnet sove med hodet på siden). For øret som ligger ned kan vise 40, mens øret opp viser bare 38...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme erfaring med vårt pannetermometer. Husker ikke helt hva det heter, men det viser hvertfall normal temperatur når ungene har godt over 39. Irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skikkelig irriterende at det ikke funker når det står i testen at det er såå nøyaktig.. blææh!

 

Funker ikke i ørene heller.

 

Heldigvis er det foreløbig godtatt å måle i rumpa, så det gjør vi i våken tilstand. Men skulle gjerne hatt mer kontroll nattestid kjenner jeg.. Første gang jeg har opplevd over 40 grader på lillegutt. Eller, han har nok hatt det før også, men da har han sovet og jeg har ikke villet vekke han da. Har iallefall vært like varm før også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner godt at du vil ha mer kontroll på natta, var det jeg også tenkte når jeg kjøpte vårt. 40,3 er jo veldig mye, særlig rett etter man har sovet. Gutten min har hatt opp til 40,4, og da var jeg skikkelig bekymret. Han bare lå der og var helt slapp. Var "heldigvis" allerede innlagt på sykehus, så fikk antibiotika ganske fort. Aner ikke om det finnes noe termometer som er mer nøyaktig, føler de fleste sier at det eneste man kan stole på er i rompa. :( Har du forresten prøvd å ta den selv om han sover. Eldste min har begynt å sove så godt at jeg kan skifte bleie på ham og sånt mens han sover. Har ikke prøvd med tempen da, men hvis du har en som sover godt, går det jo an å forsøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg hadde skrevet litt klønete... Han hadde 40,3 i 22-tden i går kveld, våknet fordi han av alle ting hadde bæsja, så derfor målte vi da. Hadde 39,2 da han våknet i morges, men har gått ned til 38,1 nå på dagen.

 

Vanskelig å få målt i rompa på natta, nå sover han så lett og urolig, våkner så fort jeg åpner døra... Men vanligvis kan han iallefall kles på sokker og bukse i søvne ;)

 

Testa ut topcomen litt til nå, går faktisk ikke over 36,8... Selv om jeg nå vet han har over 38...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har alltid målt i rumpa, det er det sikkreste og det leger foretrekker.

 

Me jeg ville nå ha reklamert på den måleren da, for det kan jo være en produkjonsfeil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar.

 

Ja, det beste er nok å måle rektalt. Men kunne vært kjekt å ha noe som funka til bruk nattestid for å få en pekepinn. Men men.

 

Får ikke levert tilbake for å reklamere heller, kjøpte i sverige da vi kjøpte vogna.. En litt for lang tur for å reklamere på et termometer.. Og reklamasjon gjelder vel ikke to år etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...