Gå til innhold

Febertermometer:


ღ Juksemaker pipelort +spire ღ

Anbefalte innlegg

Vi har et topcom kidzzz 101 termometer som skal måle i øret og på panna. Men det funker aldri! Lillegutt har hatt feber (målt i endetarm) i snart 3 dager, men på topcomen har han ikke feber i det hele tatt. Selv ikke når rektal måling viser 39, så går det over 37,5 på pannemåleren... :(

 

Skulle så gjerne hatt et termometer jeg kunne målt med om natta sånn at jeg slipper å vekke ham. (har ikke vekket han for å måle altså, men skulle gjerne ha visst temp om natta fordi han hadde 40,3 i går når han våknet og hadde bæsja)

 

Termometeret vi har kom best ut i test i foreldre og barn i 2009, og det var da vi kjøpte det, men har som sagt aldri funka....

 

Noen som kan anbefale et godt pannetermometer, eller som har erfaringer med topcom 101? Gjør jeg noe feil tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke erfaring med pannetermometer som funker, men Braun sitt øretermometer (den typen de har på Elkjøp) er jeg veldig fornøyd med. Kan vel ikke brukes på baby, men har brukt det fra ettårsalder her tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker alltid tempen bare med å kjenne om de føles varme og måler bare om feberen er høy og da bruker jeg vanlig termometer og måler i rumpa. De våkner ikke stort av det og det er jo ikke så voldsomt mange ganger en trenger gjøre det i løpet av småbarnsårene akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også Braun øretermometer som er kjøpt på Elkjop, men er ikke fornøyd. Vi kan måle fem ganger etter hverandre og ha fem forskjellige resultat. Vi er gått tilbake til å måle rektalt med helt vanlig termometer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring med dette termometeret..

 

Hadde ett pannetermometer fra clas ohlson, men det viste aldri riktig.. Kunne vise feber når vi ikke hadde feber, og motsatt..

 

Så har vi øretermometer fra apoteket, og det er vanskelig å måle riktig med.. (Og om barnet har ørebetennelse, kan det vise høyere temp enn hva den egentlig er..)

 

Eneste jeg kan anbefale er nok det "gode gamle".. Eneste som gir korrekt temp er nok rektal måling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...