Gå til innhold

hva er din mening om nrk lisensen.? syns du den er nødvendig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg skulle ønske den ikke var der mer. vi ser aldri på nrk. og ser lite på tv. syns det er surt å betale så mye for å se på tv. holder ikke med å betale strøm og for tv samt forsikring.. men en lisens også,...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde vært enklere¨å legge den inn som en fast sum på skattesedlen som alle måtte betale, men med untak av at det er en tungvindt måte å kreve den inn på synes jeg den er helt grei. Den dekker tross alt mye mer enn NRK TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den burde blitt tatt inn via skatteseddel. Slik systemet er nå, har vi mange som ikke betaler. Eller egentlig kunne de lagt ned hele nrk for meg, men det skjer jo ikke. Lurer på hvordan det hadde blitt om vi hadde begynt å få regning på alle statssuppsidier. "regning for å støtte suppsidier til bøder" osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK-lisensen er faktisk utrolig viktig å betale, selv om det selvsagt ikke er kjekt å skulle ut med pengene.. Uten den hadde vi ikke hatt særlig mange norske radiokanaler, ikke noen av nrk-kanalene, og ikke NRK-beta/nrks utviklingsavdeling som får midler til å forske på ny teknologi og gi oss et fantastisk bra medietilbud når det gjelder både teknikk (altså lyd og bildekvalitet) og innhold. Og da er det snakk om programmer, radio, TV-kanaler, nett/tv på mobilen og ikke minst kanskje verdens beste nett-tv.

Og ja, det kunne godt blitt lagt til skatten, siden alle ("alle") i norge idag faktisk benytter seg av NRK flere ganger i uka, uten å nødvendigvis se på moderkanalen :)

 

Hilsen ei med teknisk TV-utdannelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...