Gå til innhold

Hva tenker dere om en mor og far som røyker inne mens sønnen har astma og er ut og inn av sykehuset?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er helt lavmål!

De skylder på at de røyker under vifta, men uansett!

Sønnen på 2 er ut og inn av sykehus med lungebetennelse og astma og de vil ikke slutte å røyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker da at de ber om det. Hun røykte vel i svangerskapet også slik at det er derfor han har fått astma i utgangspunktet.

Blir så provosert. Syns slike folk bare tenker på seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, hun røkte i begge svangerskapene. Eldste sønnen er frisk, men yngste er virkelig ikke det. Har ikke telling på hvor mange ganger de har vært ut og inn av sykehuset. Dette er min kusine og har veldig lyst til å si noe, men hun er nok veldig klar over det selv. Men slutter allikevel ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke begripe at noen vil gjøre det. Jeg røyker dessverre selv.

Men ALDRI i nærheten av barnet.

Og jeg tar henne heller ikke med på besøk til folk som jeg vet røyker inne.

Hvis ikke de vil gå ut når vi er der, vel da blir det ikke noe besøk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er horribelt!

 

Vår yngste har akkurat fått påvist astma, kunne ikke falt meg inn å røyke inne. Det kunne det igrunn ikke uansett, jeg syns røyking inne er kvalmt.

Det er noen år siden jeg slutta å røyke sånn til vanlig, men har til nå kanskje tatt en røyk utendørs på lørdagskveldene. Det er det iallefall helt slutt på, nå som jentungen har fått astma.

 

Røyking og barn/svangerskap hører overhodet ikke sammen, og vitner om egoisme hos foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet det. Det er stygt å se mora be faren holde røyken mens hun gir sønnen medisiner fra et svært rør liksom.

Det surkler i halsen til gutten og du vet mora røkte som en svamp da hun var gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyking hjemme er hittil ikke ulovlig, da blir det vanskelig å gjøre noe for bv.

 

Veldig dårlig gjort av foreldrene, noen vil ikke skjønne at røyking under vifta ikke hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer fra samme situasjon selv! Men slapp heldigvis innleggelse på sykehus! Selv nå når jeg er snart 30 og flyttet ut for maaaange år siden, syns ikke jeg at det er noe kos å komme hjem til en mor som røyker! Nå røyker hun vel og merke ute, pga hun leier leiligheten hun bor i. Men synes ikke det er så gøy at hun tar med seg sønnen min ut når hun skal røyke!

 

Men at de skal fratas sønnen sin av den grunn, som en sier litt lenger oppe er helt feil! At de burde få beskjed om å skjerpe seg og ta vare på sønnen sin er mer riktig!! Astma og lungebetennelse er ikke noe en kødder med, og det kan skape store problemer for noen hele livet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener heller ikke at de skal bli fratatt barna, men de innser jo ikke hvor feil dette er. Han har vært på sykehuset 11 ganger (!!!) i løpet av et år og mens mor er på sykehuset for å passe på der må hun jo så klart ta seg røykepauser.

Jeg har aldri røkt selv så vet ikke hvor vanskelig det er å slutte, men vil jo tro at det er en god nok grunn.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til sånne foreldre ønsker jeg en uke med astma, og at noen i nærheten av dem røyker. Følelsen av at det knyter seg i lungene, at du må streve for å puste, aldri sove godt fordi du våkner av slim, hoste og tetthet er ikke til å forstå før man har prøvd det. Jeg vet hvordan det er.

 

Om sykehuset ikke tar tak i dette, og det har de muligens ikke gjort annet enn å si "det er ikke heldig å røyke når man har barn med astma, så dere må skjerme han for røyken", så synes jeg barnevernet bør inn i bildet. Det å utsette et astmatisk barn for røyk er like ille som å la være å gi et kronisk sykt barn nødvendige medisiner. (jeg kjenner til en sak der mor nektet å medisinere, og foreldreretten ble overført til far). Dette er omsorgssvikt.

 

Det utrolige er jo at de sikkert mener at ingen merker at de røyker inne siden de gjør det under vifta, for når man røyker så kjenner man jo ikke stanken selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta røyken i fra dem, snu den rundt og trykk den inntil huden deres i ca to minutter. Det er best å være to om dette, slik at den ene kan holde røykeren i et fast grep så lenge det varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært røyker i mange år selv og greid å slutte i svangerskapet( kan ikke garantere at jeg greier meg etter fødsel... første festen ryker vel jeg) Men har de senere åra uansett røyka ute... både jeg og samboeren min og det før vi har fått noe barn, så veldig spesielt at de gjør det inne når sønnen har astma!!?? Ikke det at jeg mener det er sterk omsorg svikt, da begge mine foreldre røyka inne når jeg og brødrene mine var små, og ingen av oss har blitt skadelidende. Det er veldig typisk for folk som allldri har røyka å si. Men er utrolig synd at de er så egoistiske og ikke bare går ut og røyker??? Det er ikke så pes uansett? Og det er jo tross alt barnet deres....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville varsla helsestasjonene. Tror nok de kunne tatt seg en prat med de. Men tror slike foreldre er så dumme at ingenting nytter. Alle har ikke fått like mye vett tildelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...