Gå til innhold

Trenger litt hverdagstips fra dere med to barn.....


Sebbelita

Anbefalte innlegg

Har en treåring og baby på to mnd, så er fortsatt fersk som flerbarnsmamma :)

Lurer litt på hva dere andre gjør, spesielt på kvelden, når baby er grinete og ikke vil sove, bare bysses. Og eldstemann helst skal få litt mat for kvelden, og stelles (dusj/bad) før leggetid?

Er pappan hjemme kan han ta baby litt, men hva når jeg er alene med begge to?

Baby vil noen ganger ligge litt på badegolvet, men har ikke så veldig lang tålmodighet før hun begynner å skrike.

Synes det er dumt å måtte stresse med å få treåringen i seng, så ikke baby skal begynne å skrike. For leggingen har pleid å være en kosestund :)

Og slår treårstrassen inn da i tillegg, så jeg har to hylende unger, da koker det fort litt over for mor også......

Og den dårlige samvittigheten kommer krypende når ting har roet seg igjen........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skaff en god bæresele til å bruke i slike situasjoner.

Min Beco Butterfly var gull verdt da andremann kom og jeg var alene med henne og storebror som ved fødselen var 2 år og 3 mnd.

 

En bæresele er heller ikke bortkastet da den kan brukes masse i årene framover. Andremann elsket å sitte i den på ryggen i sommer da hun var 2.

Da reddet den flyplassventingen og noen dyreparkbesøk, he he.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutten vår var 16 mnd da jenta kom, vet hva du mener ja... løsningen hos meg (er hjemme to uker i slengen alene med de..) er timing, Og bare finne egen rutine på ting, en rutine som både store og små lærer seg etterhvert- blir spesielt enklere mht storebror, og. etterhvert fikk også eldstemann inn disse nye rutinene, og lærte fort å vente litt mens jenta fikk mat, ble stelt osv.

 

 

Jeg begynte tidlig å gi henne melk samtidig som gutten fikk mat, han sitter jo i stol- da fastspent, i tilfelle jeg må hente noe i et annet rom osv.

Han spiser jo selv, og jenta fikk da melk- etterhvert grøt mens storebror fikk mat. Så gikk vi på badet, og da var stort sett vesla fornøyd- noen ganger ikke, og da tok jeg med flaska på badet, og hendte hun fikk en påtår mens gutten satt i badebaljen :)

Ellers lå hun på gulvet ja, enten med leke, eller studerte tørketrommel eller vaskemaskin og etterhvert som hun ble litt eldre ble hun jo mye mer tålmodig på gulvet:)

 

Kunne bli litt skriking ja, den første tiden- men ble fort bedre. I starten la hun seg en time etter han, men ganske kjapt ble det til åt de la seg samtidig. Jeg tok først han først da, men nå tar jeg henne først, og legger henne- mens han "pusser tennene" og leker med vannet i springen, dette er nå endel av hans kvelsrutine, og det hele går knirkefritt:)

 

Man må bare regne med ørlite mer skriking når man er alene med to små, men jeg fant i alle fall ut at eldstemann roet seg utrolig fort med nye rutiner, og godtok fort å måtte vente på tur innimellom... Det med bæresele er et godt tips vi har en manduca, men jeg slapp å bruke den, gikk helt fint uten. Bruker den kun til turer utendørs:)

 

En ting til: DROPP DEN DÅRLIGE SAMVITTIGHETEN:)))

Bare tenk at sånn er det å ha to små, de tåler å skrike litt- og det jenker seg fort når den minste blir litt større, og den eldste blir mere vant til nye rutiner og at minsten må komme forran av og til. Våre to er nå 24 og snart 9 mnd, og de har stor glede av hverandre allerede, og hverdagen går stort sett helt supert- selv når jeg er alene med de:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...