Gå til innhold

Har jeg rett til å bli irritert her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Svigerfar bor et stykke unna (3 timer), men er vel i området annenhver mnd hos eks-samboeren. Vi har ei jente på snart et år som han har sett 5 ganger. Han har nesten aldri tid til å komme innom, når han har sett henne har det vært i bursdager og til jul. Vi var der en tur i helga og han enser henne nesten ikke, bare går forbi når hun leker på gulvet osv. Da vi skal dra etter å ha vært der i 3 timer blir han snurt og sier høyt foran alle at han syns det var dårlig gjort at han ikke fikk lov til å holde. Men det går da an å vise litt interesse og kanskje gå å ta hu opp.

Dette er ingen ordentlig bestefar i mine øyne og jeg klarer ikke å se at de noengang kommer til å få et bånd. Når vi er hos min far så leker de hele tiden. De ligger på gulvet sammen og krabber etter hverandre osv. Det er jo slik en bestefar skal være. Har så lyst til å si noe til han, men da blir mannen min bare irritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mennesker er forskjellig og det må vi bare godta.

 

Noen blir mer involvert i barna når de blir eldre. Og noen blir aldri særlig begeistret for et barn, slik er det bare.

 

Vi foreldre er nok litt blind når det kommer til egne barn, er vanskelig for oss å skjønne at andre i familien kanskje ikke syns barna er så spennende, morsom, søt og fantastisk å være sammen med.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mamma er på samme viset og jeg kaller henne bare for "Turisten fra Japan" fordi hun er mer opptatt av å ta bilder av Lillebråk som hun kan nyte hjemme enn å leke med henne, kose meg henne, bli kjent med henne og nyte nuet.

 

Gidder ikke å si noe til henne. Hun er voksen og bestemmer selv. Før eller siden vil hun sikkert innse at hun har kanskje har valgt litt feil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg litt enig med svigerfaren din.. Har dere gjort noe for at mini skal sitte på fanget eller noe? Det er ikke sikkert han vil tvinge seg på heller....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsto ikke helt forbindelse til xsamboer men det har vel ikke så mye å si for svaret.

 

Sansynligvis har du her en mann som er litt mer reservert enn din far og som respektrere dere som foreldre slik at han ikke vil ta opp barnet eller liknende uten at dere har gitt tillatelse først.

 

Uansett er så små barn som regel forferdelig kjedelige. Fra de blir ca 2 og kan kommunisere selv blir de mye morsommere for andre å væresammen med. Det er også da det begynner å bety noe vesentlig for ungen å få noe forhold til besteforeldrene. Dette er tydligvis en mann som ønsker å være dere for ungen i hvertfal av og til, selv om han ikke er så flink til å ta innitsiativ. Det er ikke alle som er komfortable med så små barn.

 

Jeg foreslår at neste gang han er hos dere eller dere hos ham så spør dere om han kan passe alene en time eller to mens dere fåt tid til noe annet. Det gir fort nærere bånd mellom generasjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...