Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #1 Skrevet 14. februar 2011 Jeg lekegrind til poden min, og gjett hva han trives der så da får han og ligge der litt hver dag. Jeg har navnskilt på barnevogna. Jeg er en røykende mor. Jeg gir mme da vi ikke fikk til ammingen. Jeg kjøper ikke ull fra nøstebarn, bruker mest bomullstøy og har fortsatt en god og varm baby. Jeg har ingen utdanning og jobber i ett lavtlønnet yrke, på ica av alle ting. Mannen min har ikke høy utdanning, men en middels betalt jobb. Og ja jeg sier mannen min fordi han er mann og han er min. Vi er ikke gift og kommer nok heller aldri til å bli det. Jeg må sende babyen i barnehagen 100% fra høsten av da jeg ikke har mulighet til å slenge hjemme mer enn dette året. Jeg ble sykmeldt tidlig i svangerskapet grunnet bekkenløsning. Glemte nesten å skrive at jeg leser krim, dagligvare krim av alle ting, jeg burde skamme meg. Lurere på hva dere hadde gjort om ingen ville hatt jobben med å ta være på barna deres og lære de å lese, skrive og regne. Hvis ingen ville snekkre huset deres eller fikse rørene deres. Hvis ingen ville tatt seg av dere når dere ble gamle og pleietrengende. Og ingen ville jobbet i butikkene som forsyner dere med mat, klær og annet stjæs på en rask og enkel måte. Jeg gjør kansje alt feil, men jeg har i hvertfall ikke bytta bort min sosiale intelligens mot en høy utdanning. Jeg er stolt av livet mitt og den innsatsen jeg gjør for samfunnet. Jeg er mye lykkligere med å respektere andre, enn jeg ville vært om jeg satt på min høye hest og så ned på alle som ikke er som meg.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #2 Skrevet 14. februar 2011 Trykker på "liker" knappen! Jeg er også vanlig sånn som deg!!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #3 Skrevet 14. februar 2011 De fleste yrkene du ramser opp her krever jo utdanning enten på videregående skole eller høyere. For å bli lærer f.eks kreves 4 årig høyskole for jobb i grunnskolen og enda mere for jobb på videregående. Bare sitt i kassa på ICA du om det gjør deg lykkelig, men ikke kom og klag om noen år at du er utslitt av jobben og lei av å ha dårlig råd.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #4 Skrevet 14. februar 2011 *rister oppgitt på hodet* Det går ann å ha sosial intelligens OG høy utdanning og noen er blottet for begge....
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #5 Skrevet 14. februar 2011 Jeg syntes at det er idiotisk å røyke, og teit å skyte av det. jeg syntes det høres ut som om du ser ned på andre som ikke er som deg..... Og er dermed på nivå med de fleste andre her inne.....!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #7 Skrevet 14. februar 2011 Bra innlegg! Jeg er litt som deg..... arbeider 80% nå, etter at jeg sa opp 20% for å få mer tid til hjemmet og barna. Er lavtlønnet innen helsesektoren. Har kun videregående utdanning. Jeg røyker, men drikker sjelden. Kjøper ulltøy fra Spar Kjøp og Friends fra Obs til barna. Aldri kalde eller våte. Kjøper x-tra og First Price produkter på butikken, men har bestandig frukt og grønnsaker på bordet. Barna får godterier kun på lørdag hvis vi ikke er på besøk eller har besøk ellers i uken (de får så lenge det står fremme med andre ord) Jeg higer ikke etter et perfekt utseende, å bruker minimalt med tid på meg selv. Bruker det jeg har til overs til familie og venner.... Jeg misunner ikke andre de godene de har, selv om jeg håper på lottogevinsten en dag. De fleste har selv opparbeidet seg en bra lønn (høyskoleutdanning etc.) og har vel lån deretter også....? Barna er 4 og 6, vi har aldri vært i Syden, men tar campingturer i Norge og Sverige. Harry? Barna er med på Kulturskole og dans, de får det de trenger når de trenger det (klær og utstyr) men jeg kjøper på salg.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #8 Skrevet 14. februar 2011 Hvorfor kan man ikke si at man røyker, uten å skryte av det? Skryter jeg når jeg sier at huset mitt er gult eller at jeg har brunt hår?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #9 Skrevet 14. februar 2011 Nå må du ikke glemme at det i de fleste yrker er det også ufaglærte assistenter. Og tror nok ikke at alle disse polakene og nederlenderene som kommer hit og jobber har fagbrev innen hva de jobber med. Alt tyder på at personere som setter seg selv høyere enn andre på grunn av sin utdanning mangler sosiale antenner
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #10 Skrevet 14. februar 2011 He he. Enig i at det er mye "perfekte" mødre her inne...alt skal være ull fra nøstebarn, de beste vognene etc. etc. Når det kommer til stykket er det jo ikke disse tingene som teller. Jeg er sikker på at du er en god og omsorgsfull mamma...og med jobb på Ica har du i allefall ikke jobb med deg hjem, så du har sikkert mer tid til barna dine også Heia deg!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #11 Skrevet 14. februar 2011 Oi, noen som følte seg litt truffet? Du er litt kjapp her med å dra alle DIB-brukere under en kam.. Du høres ut som en helt normal mor, men den røykingen burde du kutte ut, for din egen del. Det ER faktisk farlig, så du kan ikke forvente at andre ikke skal påpekte det.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #12 Skrevet 14. februar 2011 Jeg har jobb som krever utdanning og som gir meg en halv mill. i lønn, men jeg har aldri jobb med meg hjem jeg heller, ikke jobber jeg overtid heller og har fleksitid. Korte arbeidsdager er vel ikke det som kjennetegner butikkjobber akkurat.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #13 Skrevet 14. februar 2011 jeg tolket hele innlegget ditt skrytete, og derfor også den delen med røyken.....
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #14 Skrevet 14. februar 2011 Jeg er og på mange måter som deg, bare at jeg i tillegg er psykisk syk. Nå hverken røyker eller snuser jeg fordi jeg er gravid, men ellers har jeg gjort det. Alkoholforbruket mitt til vanlig ser også ut til å være høyere enn de fleste her innes. Bare utdanning fra vgs, samboeren er dog høyskoleutdannet. Har også lite ulltøy til barna, og tar gjerne imot brukt. Lekegrind hadde jeg aldri (en ekstra utgift), men fikk etterhvert grind foran døra til barnerommet, og den var gull verdt! Har barna ofte lengre enn strengt tatt nødvendig i barnehagen fordi de trives der og jeg ikke er en superaktiv og pedagogisk mor. Jeg handler også billige klær og reiser sjeldent på ferie. Man kan absolutt ha både utdanning og sosial intelligens, men det er endel som mangler den siste, det er sant.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #16 Skrevet 14. februar 2011 12:29, nå skrev vel heller ikke Hi til deg personlig? Det Hi vel mener er at folk som har godt betalte jobber som krever lang utdanning, ofte har med seg jobben hjem. Det er jo et såkalt fact of life at skillet mellom jobb og privatliv blir stadig mindre. Hun skrev ikke at DU har en jobb som du må ta med deg hjem.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #17 Skrevet 14. februar 2011 12:18, jeg har en såkalt "god" jobb som krever utdanning. Kan JEG få lov til å klage om noen år om at jeg er utslitt? Er det bare de med lavtlønnsyrker som ikke får lov til å klage? Herregud, jeg har mange ganger tenkt at jeg skulle ønske jeg hadde en enklere jobb som ikke krevde så mye av meg, og som etterlot meg med et snev av energi å bruke på unga mine.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #18 Skrevet 14. februar 2011 Jeg har 7 årig universitetsutdannelse, har lekegrind, barneskilt på vogna, har brukt en del mme, kjøper ikke ull fra nøstebarn og leser daglivarekrim ) Tror ikke alltid det er utdannelsen som er avgjørende for hvilke interesser eller preferanser man har. Tror nok det finnes nok av folk med manglende sosial intelligens både blant de med høyere utdanning og de som ikke har det, og ikke minst folk med sosial intelligens på begge steder. Respekt for andre derimot, det burde alle ha!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #19 Skrevet 14. februar 2011 Og dette 12:46, tror jeg jammen du har HELT rett i:) Man finner idioter av alle slag både blant de med og de uten høyere utdanning eller "fine" jobber. Det er virkelig ikke utdanningsnivået, navneskilt på barnevogna eller ulltype som avgjør hva slags menneske du er. Å ha respekt for andre, samt inneha et snev av ydmykhet, mener i hvert fall JEG er mer avgjørende for hvordan man er. Jeg håper at jeg, når min tid kommer, vil bli husket for HELT andre ting enn antall år på Blindern, type jobb, type ull og så videre:)
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #20 Skrevet 14. februar 2011 Jeg er ikke helt som deg, men synes ikke du er feil allikevel. Muligens en litt merkelig holdning til dem som har tatt en høyere utdannelse. Jeg synes det er feil å røyke da og jeg ser ned på dem som røyker. Jeg klarer bare ikke å forstå hvorfor en person vil seg selv så vondt. Hvorfor en person vil reduserer sin egen livslengde og livskvalitet. Jeg har lang utdanning, som jeg tok fordi jeg har ett fagfelt som spesielt interesserer meg. Som jeg ønsker å jobbe med. Ikke fordi jeg må tjene mye eller at jeg synes det er høy status. Kun fordi jeg ønsket å ha denne aktiviteten i min hverdag! Kan ikke si at jeg føler jeg sitter på en høy hest og ser ned på andre pga jobben min. Når jeg går i butikken for å handle så tenker jeg ikke i det hele tatt at jeg er bedre enn den som sitter i kassen og tar betaling. Etter endt permisjon skal jeg ikke jobbe 100%, ønsker en redusert stilling slik at jeg får mer tid med barna. Det er jo bare snakk om prioritering i forhold til inntekt - forbruk i dette huset. Jeg kjøper nesten bare ull-klær. Bruker forskjellige merker og hamstrer når Janus eller lignende har salg. Jeg TROR ett barnehage-barn har større behov for ull enn en baby da. Mitt barn trenger ull iallefall. Jeg tror ikke du trenger å bytte ut sosial intelligens mot en høy utdannelse. Det synes jeg virker rett og slett rart å skrive. Hvor har du det fra?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #21 Skrevet 14. februar 2011 Hi her Nå er det de som føler behov for å sette seg på sin høye hest og fortelle andre at de er mye bedre fordi de har en høy utdanning og en flott jobb innlegget er rettet mot. ikke de som både har utdanning og som ser at alle menesker både med og uten utdanning er like viktige. Vi som velger å droppe utdanning eller bare har vidregående gjør viktige jobber som høyutdannede ar avhengig av for å kunne leve sine liv. På samme måte er vi avhengig av dere som utdanner dere som leger, økonomer, advokater og lignede. At noen av oss velger billigere klær og prioriterer anneledes gjør oss ikke til dårligere mødre. Vi er ikke bare søppel dere kan tråkke på fordi vi ikke er som dere, vi er like viktig del av deres liv som dere er av vårt. Så hvorfor er det så vanskelig å respektere at ikke alle tar de samme valg for sine liv.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #22 Skrevet 14. februar 2011 Et spørsmål til HI: Har barnet ditt Reima dress? Hvis ikke må jeg jo si du er helt tragisk. Jesus. Det finnes vel ingen som lar barnet gå UTEN Reima dress?? Og at du lar barnet ditt ligge i lekegrind er jo forkastelig!! Og hva er dette tullet med at du ikke har ulltøy fra Nøstebarn?? Og du har ingen høy utdannelse Nei vettu hva. Jeg syns rett og slett du er et grusomt menneske som ikke fortjener å ha barn.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #23 Skrevet 14. februar 2011 13:14 Jeg vil vel heller si at hvis det er din holdning gjør det deg til som aldri burde oppdra barn. Men jeg velger å gå utifra at du bare liker å provosere. :-D
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #24 Skrevet 14. februar 2011 Er vel ingen som mener at det er ett dårlig yrke å jobbe med barn? Selv om Hi tror at andre mener det? Jeg har den mest betrodde jobben i HELE VERDEN! Jeg er ikke lege, politi eller brannmann, men jeg passer barna DINE! Det er tillit det! Hilsen Barne- og ungdomsarbeider...
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #25 Skrevet 14. februar 2011 Ja hvor er ¨liker-knappen¨ nå? Beskriver du meg eller? Tror nesten jeg er hakket ¨verre¨ Jeg er ung alenemor, ikke ferdig med utdanninga!! Jeg bruker lekegrind til mini! Å jeg er røykende mor!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå