Gå til innhold

Ammehormoner? Finnes det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Igjennom hele graviditeten har jeg hatt det fint psykisk. Igjennom 5 dager på sykehuset har jeg hatt en kjempe opplevelse....helt til jeg kom hjem. Nå sitter jeg her med en baby på 1 uke, og har et tonnevis med negative tanker som florerer i hodet, som jeg ikke blir kvitt. Ikke typ depresive, men slike som går på meg om min samvittighet, Har et barn fra før av, som jeg føler på en måte jeg mister kontakten med pga det nye familietilskuddet vårt. Sliter veldig på samvittigheten. Er det bare forid jeg er sliten? Eller er dette noe med amming å gjøre? Mye hormoner og lite søvn? Mistet matlysten også. Eller husker ikke spise fordi jeg aldri blir sulten. Dette er kjempevanskelig.

 

Er det noen som kan berolige meg med noen fine ord? Eller fortelle meg at det er slik det skal være? Fortelle meg om noen metoder man kan benytte seg av for å bli kvitt denne samvittigheten og de negative tankene? De negative tankene går kun på meg som person. At jeg ikke duger til noe, at jeg ikke skal klare å oppdra to barn, at jeg føler meg mislykket rett og slett. Det går ikke på barna mine, ikke på samboer eller noe annet. Hva skjer med meg :(

 

Hilsen en som skulle vært lykkelig og glad :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei,.

 

du har det nok slik fordi du er sliten og har hvert igjennom en tøff opplevelse. kroppen din tilvenner seg ny rutine med søvn og mating om natta.

husker det var slik for meg de første ukene når ejg fikk siste unge. jeg ga minste til faren og tok meg tid til den eldste ungen. gikk på rommet til ungen og lekte og leste bok for ungen. utrolig koselig og krever ikke mye energi..

 

prøv å¨spis litt og få i deg masse drikke.

ta dagenen med ro. få samboeren din til å ta seg av baby mens du kan være litt med den andre ungen deres.

utrolig godt å komme seg bort fra den nye baby`n og litt.

 

jeg gikk også turer, hadde med begge ungene, men baby`n sov utrolig godt i vogna. vi gikk ned på senteret i leke butikken, på leke plassen.

eldste ungen her syns det var stas når jeg hentet han i barnehagen og hadde med lille søster som han kunne vise frem.

 

få hjelp rundt deg til å ta seg av den lille så du kan sove litt..

 

du duger til det du vil. men du er i en veldig slitsom periode.

 

tror det er fult normalt slik du føler deg.

 

jeg ønsker deg lykke til og de beste tanker er med deg...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...