Gå til innhold

Når begynte fødselen å gjøre litt ordentlig vondt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vet dere hvor mange cm åpning dere hadde?

 

Jeg har hørt fra venninner at de ikke syntes det var veldig vondt før 6- 7 centimeters åpning. Jeg følte i min fødsel at noe av det verste var i bilen på vei til sykehuset. Det tok en halvtimes tid å kjøre, og da jeg kom på sykehuset og ble sjekket for åpning hadde jeg fire cm... Men, jeg hadde sinnsykt vondt... Syntes på en måte at det roet seg litt etter det,... men så fikk jeg epidural da jeg hadde 7 cm åpning...

 

Høres dette helt rart ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er jo ikke rart i det hele tatt ettersom du hadde epidural i den verste perioden, sier seg selv da ;)

 

Men ja, den verste perioden smertemessig er den siste fasen før pressriene. Sånn rundt 8 cm synst jeg det har vært verst ved mine 5 fødsler. Men da vet man jo også at man nærmer seg slutten, så da er det bare å holde ut og la kroppen jobbe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge fødselene var vondest ved 7-8 cm, og dette vet jeg for ba om måling da for jeg trodde jeg skulle dø *dramaqueen ja*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra 2 cm til ungen var ute er alt bare en salig smerte smørje...men nå gikk det bare 1 time og 40 min fra de målte 2cm til ungen var ute, sa alt jeg husker er vondt vondt vondt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riene før man skal presse er de vondeste helt klart, de andre er barnemat i forhold :P Gjelder å la kroppen jobbe og slappe godt av i mellom riene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved mine to fødsler har det begynt å gjøre vondt rundt 3-4 cm, og VONDT VONDT fra ca 6-7 cm.. Ingen smertelindring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fødsel nr en var det værst fra 3 cm til 7 cm,.

tok 4 timer.

 

fødsel nr to var værst når hode var mellom beina mine. hadde styrt fødsel hjemme.. alt gikk veldig fort.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde ikke så vondt før jeg hadde 5-6 cm åpning. Da kom riene såpass tett og var veldig vonde. Pga ryggvondt fikk jeg ikke slappet av mellom riene heller og jeg fikk derfor epidural. Det var som å komme til himmelen:) Men..så kom pressriene og det var rett tilbake til helvete igjen:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Jeg uttrykket meg kanskje ikke klart nok:-)

 

Jeg mener, jeg syntes det var vondere frem til ca 4 cm, enn fra 4 til 7 cm... Er ikke det merkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke åpning før en time før babyen var ute, men jævlig vonde rier i flere timer før det, så hos meg stemmer ikke det overens med dine venninner iallefall:) Det er vel noe i det de sier, at alle fødsler er forskjellige!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være andre ting som spiller inn også. Kanskje du følte deg tryggere når du kom på sykehuset?

Også går jo fødseler i bølgedaler.

Men hvorfor fikk du epidural dersom du synst det var mindre smerter da enn når du kom på sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det minste rart at de var vondere når du satt i bilen og var stresset enn når du kunne slappe av på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk epidural fordi jeg er redd for smerter og ønsket det fra første øyeblikk... Hadde snakket med jordmor om det før fødselen også, og sa det med en gang jeg kom inn og.... men så tok det tid å få det til. De slet blant annet med å få satt veneflon. Tror de brukte nesten en time på bare det.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til HI; hadde det på samme måten under min første fødsel, og tror det handlet om at kroppen trengte litt tid til å venne seg til smertene rett og slett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg startet det med et brak, og syns at første ordentlige rie var like jævlig som de siste, altså like vondt fra ca 3 cm til full åpning. Da stoppet imidlertid alt nesten helt opp, så måtte på drypp for å få pressrier, men følte ikke det var så mye kraft i dem, selv om jeg ikke hadde epidural.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...