Gå til innhold

Noen som har pi på lønninger??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg oppdaget plutselig på fredag at jeg i 4 år har fått lønn for 4 års ansinitet, men jeg har ansinitet for 10 år (går inn i mitt 11 ansinitetsår nå)

har jeg da krav på å få tilbakebetalt allt d tapte for alle disse årene?? d er snakk om masse penger og jeg føler arbeidsgiver har lurt meg, jeg vet jeg er dum som ikke har sjekka dette godt nok ut, men husker jeg nevnte d for sjefen min i fjor, men han har ikke gjort noe med det.

Er dette en sak for fagforeninga selvom jeg ikke er organisert??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har arbeidet på samme plassen i 10 år har du en sak, men hvis ikke kan det være at arbeidsgiver ikke godkjenner ansiniteten fra en annen arbeidsplass pga forskjellig type arbeid.

Du må være organisert for å få hjelp av fagforeningen, organiser deg med en gang. Selvfølgelig vil du ikke få hjelp av en forening som du ikke gidder betale på for å være med i.....det er jo hele poenget med fagforeninger. "Sammen står vi sterkere" - Du er gidder ikke betale og er derfor ikke sammen med oss.

Om du får tilbakebetalt kommer ann på hva du har rett på og hva du klarer mekle frem til selv med arbeidsgiveren din.

Skrevet

Nei, du har ikke krav på å få tilbakebetalt, for det er ditt eget ansvar å dokumentere ansiennitet.

Skrevet

jeg har jobbet på denne arbeidsplassen i 4 år, men har relevant erfaring på 10 år, jeg leverte dokumentasjon og attester når jeg søkte jobben så d har arbeidsgiver liggende!!

Nå har jeg akuratt meldt meg inn i fagforbundet, det er min egen latskap at jeg ikke har meldt meg inn der før!!!

Skrevet

Jeg hadde jobbet i samme kommune tidligere, og regnet derfor med at min ansiennitet ble regnet fra da av. Da jeg begynte å jobbe der igjen 4-5 år senere, så gikk det 2 år før jeg oppdaget at jeg stod med feil ansiennitet på lønnsslippen. Gikk da til lønnskontoret i kommunen og fikk beskjed om at jeg selv hadde ansvar for å levere inn dokumentasjon til lønn/personal-kontoret for å få godkjent min ansiennitet. Så hvis diu ikke har levert dette til de som har med lønnen å gjøre, så er det din egen feil. Å legge ved slike papirer i søknaden og regne med at det går automatisk, har ingen funksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...