Gå til innhold

Jeg er usikker og trenger råd. Svigermor er på god vei til å bli senil og svigerfar er etter min mening en arrogant bedreviter som er umulig å føre en samtale med.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

SAken er om vi skal våge å la dem passe 3-åringen vår en natt.De har veldig lyst og vi trenger absolutt flere barnevakter. MEN svigermor er altså noe uberegnelig. Jeg er redd hva hun kan finne på i sin tilstand. Svigerfar er jo der, men problemet er at han ikke har peiling på småbarn-bortsett fra å leke med dem, det er han flink til. Men det å ta ansvar for sikkerhet og hygiene f.eks, det er jeg usikker på. Jeg er rett og slett utrygg på dem. De er snille og rause, men lite mottakewlige for instrukser og regler. Svigerfar gidder aldri høre meg si ferdig en setning og har vist gang på gang at han ikke hører etter eller finnes interessert i hva jeg- ogtil dels min mann sier og mener. Han vet bestandig best og gir inntrykk av at han vet det meste. Han sitter med masse feilinformasjon og tror på myter som oppegående folk visste var tull for 40 år siden...

Som dere forstår så har jeg denne mannen langt oppe i vrangstrupen.

Jeg er redd for sikkerheten til barnet vårt om de skal passe i og med at de tilsynelatende ikke kunne brydd seg mindre hva vi sier til dem.

Har dere noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Filifjonka

Jeg hadde ikke gjort det. Kort og godt.

 

Svigerfar vil ikke ta i mot råd og høre på deg og bf. Svigermor er uberegnelig.

 

Dette er ikke noe å lure på, etter min mening.

 

Blir de fornærmet, så får de bare bli det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du ikke starte med å la dem passe ungen noen timer først og se hvordan det går. ?

 

mormoren min er på god vei til å være senil. og morfaren min er helt frisk men veldig lat.

 

de har passet ungen vår flere ganger. ikke hvert noe problem. men vi har aldri latt dem passe ungen over natta. dette fordi jeg ikke helt er trygg på dem alene med en unge om natta.

 

jeg syns det er greit at dem passer ungen bare ikke over for mange timer.

 

er du ikke trygg på dem så burde du heller ikke gjøre det.

er ikke godt å være mor og ha ungen hos noen man ikke er trygg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi he. Takker for svar.De har passet barnet noen timer et par ganger.

Et problem er jo at min mann ikke er enig med meg. Jeg mener han er naiv, men han mener jeg overdriver. Men det er vanskelig å skulle stole på noen når man ikke kan snakke åpent med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filifjonka

Igjen: Jeg hadde ikke gjort det. Jeg har erfaring med slektninger som ble senile, og som skulle fyre men tente opp bål midt på stuegulvet. Som setter på en kjele for å koke poteter men glemmer å ha i vann og poteter, så det står der på komfyren og blir varmere og varmere. Som skal ut og gå seg en liten tur, men glemmer hvor de er og blir borte et døgn eller så, til en stor leteaksjon finner dem igjen. Og alt skjer gjerne midt på natta.

 

Litt verstefallstenking fra meg nå, men senile folk hadde ALDRI fått passe mine barn. Ikke en halv time midt på lyse dagen en gang.

 

Og når du ikke kan snakke med svigerfar om problemene, da er løsningen enkel: Ikke bruk dem som barnevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...