Gå til innhold

hvor stor forskjell fra første til andre fødsel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

første fødsel varte ca 48 timer fra slimproppen gikk til småen var ute.

Og var på sykehus ca 14 timer fra 2 cm åpning til hun var ute.

 

Nå er det 2 år siden småen var født og neste er på vei.

Slimproppen gikk idag tidlig og jeg har hatt hyppige kynnere siden kl 5 idag. Ikke rier enda, noen kynnere er vonde men ikke helt som en ri vil jeg si...

 

Hvor lang var din andre fødsel kontra første?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Halvparten så kort. Første kom ca 6 timer etter første ri og nr.2 kom på 3 timer.

 

Slimproppen kan gå lenge før da. Med første gikk den samme dage som jeg fødte, mens med nr.2 gikk den litt og litt en hel uke før. Kynnere hadde jeg aldri med noen av de, så det kan jeg ikke noe om.

 

Lykke til med forestående fødsel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tok 20 timer, så aldri noe til slimproppen.

 

Andre fødsel var tvillingfødsel, slimproppen gikk på morgenen etter er halvtime gikk vannet på tvilling 1 nok en halvtime kom riene.

Hele fødselen tok 8 timer.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med første unge så startet riene rundt 17-18 på kvelden. dro på sykehuset med 2 cm åpning på 1 om natta. ungen var ute 06.26. begynte å presse i 4 halv 5 tiden.

 

med andre unge så startet riene rundt 7 på kvelden. var på sykehuset. da hadde jeg 2 cm åpning. det var kl 10 på kvelden. ungen var ute kl 2 om natta.

 

det kan gå raskt og det kan gå utrolig treigt. dette varierer fra person til person.

 

lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første fødsel: Begynte med rier kl 03, dro på sykehus ca kl 07.30, hadde da 4 cm. Fødte kl 15.

 

Andre fødsel: Merket rier litt før midnatt. Var litt i tvil først om det var noe på gang fordi det kjentes ut som sterke kynnere, bare at de gikk over i menssmerter nederst i magen. Hadde hatt en del sterke kynnere tidligere på dagen. Ble kvitt tvil da jeg reiste meg opp av senga og gikk på do. Da kom riene tett i tett, og tarmene ville tydeligvis tømme seg (sorry detaljer). Dro på sykehus kl 02. Hadde da 7 cm. Fødte litt før kl 05. Tok så "lang" tid fordi vannet ikke gikk, så de tok det til slutt. Da kom babyen i løpet av kort tid.

 

Så ikke noe til slimproppen første gangen. Andre gangen gikk den over mange dager. Slimproppen betyr ikke at fødselen er rett rundt hjørnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fødsel nr 2 var 1/3 av fødsel nr 1.

 

(Hhv 4 timer og 12 timer med rier, og 2 timer og 6 timer aktiv fødsel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...