Gå til innhold

Hvordan vil du beskrive ditt barns personlighet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min lille er straks to år. Jeg sliter fremdeles litt med å vite hva som er et barns utvikling og hva som er guttens personlighet. Hvis dere forstår hva jeg mener? Det handler nok litt om at jeg har lite erfaring med barn, og samtidig ikke mange barn i vår omgangskrets. Dvs... de fleste i familie og blant venner har mye eldre barn. Jeg har ingen å sammenligne med, og lurer egentlig på hvordan jeg kan beskrive guttens personlighet. Jeg opplever han som humoristisk og skøyeraktig, nysgjerrig, veldig kosete og egentlig en rolig gutt (tror jeg)... Men, så kommer jo spørsmålet: er ikke de fleste toåringer humoristiske og skøyeraktige, nysgjerrige, og kosete... og, er gutten min rolig i forhold til andre?

 

Forstår dere hva jeg mener?

 

Kunne være interessant å høre hvordan dere beskriver deres barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3,5 - åringen: blid, positiv, kreativ, morsom, aktiv, skeptisk og rettferdig

1.5-åringen: blid, mild og god, men svært sta og sinna, la oss kalle det viljesterk.

 

Personligheten kom tidlig frem i de begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min er riktig nok bare 10 mnd men jeg føler at jeg ser mye av hans personlighet allerede.

Jeg kan starte med å si at han er veldig lik sin far i personlighet, derimot er han lik meg av utseende.

 

Han er sta. Og gir seg ikke med det første.

Bedagelig annlagt. Liker å ligge å slappe av og kose fremfor å være aktiv. Blir fort sliten av for mye mennesker og tjas. Trekker seg ofte tilbake til mammas fang når det er for mye å gjemmer ansiktet i halsgropen min.

Skøyersk. Ser det godt i blikket hans om han skal tulle litt med meg. Gjerne om han nærmer seg ting han ikke får være i nærheten av.

Han er en observatør. Elsker å sitte å se på ting som fasinerer han fremfor å nærme seg tingen å være i interaksjon med det.

 

Regner meg at jeg får se mer og mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi på tre år er nysgjerrig, sta og veslevoksen. Hun har mye humor, men blir lett hissig dersom vi tuller når hun mener alvor. Hun er veldig blid eller veldig sint, sjelden en mellomting.

 

Hun er liker å gjøre ting i sitt eget tempo og kan bruke uendelig lang tid på å kle seg, spise eller rydde "skal bare..." er et evig mantra. Godsiden av dette er at hun er tålmodig i lek og aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min jente som er 2,5 år er veldig selvstendig, morsom, snill og kosete. Skal gjøre alt selv og ordne SJØL som hun sier ;-) Veldig snill og er kjempglad i å dele. Omtenksom og veldig nysgjerrig er hun også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en jente på 3 år. Hennes personlighet kan beskrives slik:

 

Sterk, modig, selvstendig og utadvendt jente som tar kontakt og prater med alle hun møter på sin vei. Veldig nysgjerrig og vitebegjærlig og vil vite og være med på/teste alt. Elsker fart og spenning og liker å utfordre seg selv. Er egentlig veldig snill og god, men kan også være skikkelig rampete. Fiiiine jenta mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en jente på snart 4 år og personligheten hennes kan beskrives slik:

 

Omtenksom, empatisk, veslevoksen, sta, skeptsisk når det gjelder fart og spenning, snill, kreativ, fantasifull, tålmodig, nærtagende (i noen tilfeller), positiv, engasjert og kjærlig.

 

De sterkeste trekkene har vi sett helt siden hun var liten, og det tror jeg de fleste kan. En del av personligheten er man født med, mens man tilegner seg noen av egenskaper i løp av barndommen (tror jeg da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-åringen min er godlynnet, snill, omsorgsfull, litt pysete, lærevillig, opptatt av å få folk til å le og bedagelig anlagt.

 

1,5 åringen min er sta, kosete, braskete og sjarmerende.

 

Ungene mine er nok "preget" av at det bare er 16 måneder mellom dem. Eldstemann tror han har en foreldrerolle overfor lillebroren og skal til stadig fortelle han hva han kan og ikke kan gjøre. Yngstemann er omtrent like sterk og stor som eldstemann og kunne ikke brydd seg mindre om hva storebroren sier;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...