Love my kidz Skrevet 13. februar 2011 #1 Skrevet 13. februar 2011 Av å kurere gruff/stress/slitenhet med mat og snacks. Høres ganske uskyldig ut, men HVER KVELD stapper jeg i meg en ekstra middag i mengde for minst to personer, etterfulgt med en hel pose potetgull og nesten ei hel flaske pepsimax. Det er et problem jeg ikke kommer ut av. Har fått påvist høyt blodsukker på nivå nær diabetesgrensen, fått metformin av legen med streng beskjed om å endre kostholdet og mosjonere. Yeye.. klarte det i to måneder før jeg var tilbake med opplegget mitt. Er en besettelse, what to do? Seriøst!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #2 Skrevet 13. februar 2011 Hvis du allerede har fått medisiner for diabetes så har du jo diabetes! Hvordan tørr du å leve slik da? jeg fikk diabetes også, og tok det som et kraftig spark i leggen til å ta tak! trener gjevnt og har lagt om kostholdet Gikk ned 16 kilo på et blunk go fikk et nytt og bedre liv. ikke har jeg diabetes lenger heller,faktisk! Alle blodprøver har normalisert seg.. Diabetes er en kronisk og alvorlig sykdom, det er ikke noe å kimse av! virkelig ikke!! Les deg opp på dette og bestem deg for å gjøre noe. Det trenger ikke være dramatisk og overveldende, men det høres ut som hva som helt av endring er bedre enn måten du nå ødelegger kroppen og helsen din på..
Love my kidz Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2011 Hadde 11,7 og man må ha over 12 for å ha diabetes. Legen sa at derfor har jeg ikke diabetes ennå, men må leve som om jeg har det. Har lest litt på nett om det, og har ei sykepleiersøster som har prentet meg inn i hvor ille det kan bli. Det skremmer meg, men besettelsen min skremmer meg mer :S Jeg har alltid vært litt stor, men året før jeg fikk gutten min så gikk jeg ned ca 30 kg ved hjelp av Grete R og trim. Var pga det at jeg klarte å bli gravid i det hele tatt forresten, siden kroppen endelig var i balanse. De siste årene har jeg slitt med endel, blant annet depresjon, søvnmangel, lavt stoffskifte, tinnitus og har dårlig hørsel. Alt dette summa summarum gjør meg SLITEN, mangler både lyst og overskudd til å gjøre noe med meg selv
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #4 Skrevet 14. februar 2011 11,7 etter glukosebelastning? Hva var dine fastende blodsukker på? At du "ikke har diabetes" fordi du ligger bittelitt under grensen er bare et selvbedrag. Du er langt over grensen for glukoseintoleranse, og kommer garantert til å utvikle diabetes om du ikke klarer å endre livvstilen din nå. Jeg skjønner at du er i en fornektelse, men når du til og med allerede er medisinert for dette er det avgjørende at du greier å legge om livsstilen din bittelitt. Depresjon, søvnmangel og problemer med stoffskifte kan ha sammenheng med diabetesen, det var sånn jeg merket at jeg ikke var helt som jeg skulle: slapp og nedstemt. Når du tidligere har klart å gå ned såpass i vekt vet du jo hva som skal til! Og begynn i de små! Spis regelmessig og små måltider, så får du bedre kontroll over inntaket/blodsukkeret. Du bør purre på legen din slik at du får komme på livsstilskurs for nydiagnostiserte med diabetes. Det er veldig nyttig, særlig i en tidlig fase av sykdommen. Der lærer man mye om kosthold, trening og livsstil. skjønner at du synes det er vanskelig og tungt, men du er jo en mamma! En mamma bør ta godt vare på seg selv for best å kunne ta vare på barnet sitt! Snakk med legen din ang situasjonen din, kanskje det er hjelp å få. Klem til deg!
Love my kidz Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 14. februar 2011 Hm.. jeg er helt enig med deg, jeg må ta vare på meg selv. Det er imidlertid legen min som fornekter ting her da.. for det er jo han som sier at jeg ikke har diabetes. Er så enkelt for han og bare gi meg disse tablettene og formane. Det jeg trenger er vel mer informasjon, og jeg skjønner nå at jeg må nok bare mase på ham om dette. Jeg har jo i gode perioder erfart at formen blir mye bedre når jeg spiser riktig. Humør og livsglede kommer jo deretter. Så ja.. jeg skal gjøre nytt forsøk, du har virkelig vekket meg opp - tusen takk Forresten, holdt på å glemme å si at 11,7 var nivået etter jeg tok den glukosetesten. Husker ikke hva den var før testen, men noe sier meg at det var rundt 7-8 et sted. Etter ca halvt år var jeg hos legen for andre ting, og han tok og målte langtidssukkeret. Husker ikke helt hva det var på, men det var blitt mye lavere. Så metforminen hjelper jo endel tydeligvis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå