Gå til innhold

Rælingen vs lillestrøm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en som aldri har vært noen av stedene.. Tenker å bo en av plassene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillestrøm=by, Rælingen=tettsted.

Så spørs det hva du liker best:)

Har selv bodd i Lillestrøm og trivdes veldig godt, håper å flytte tilbake dit en gang jeg har råd til hus der.

Men om du vil ha litt fred og ro burde du velge et av de roligere områdene.

Rælingen er fortsatt en del billigere.

Skrevet

Rælingen er altså mindre? Hva har det å by på? Er det langt til lillestrøm?

Skrevet

Rælingen er ikke en by, så ja, det er mindre.

Jeg er ikke fra området, men har bodd i Lillestrøm noen år før jeg flyttet til Oslo, og likte meg godt der i alle fall. Det eneste jeg har å utsette på byen er at det er mye "bråk" der i helgene til å være en forholdsvis liten by. Jeg føler meg faktisk tryggere ute i gatene i Oslo på kveldstid, enn jeg gjorde der.

Rælingen kjenner jeg bare som kommune. Har aldri hørt om noe spesielt som skjer der, men de har bra skianlegg vet jeg:)

Dette er ikke fakta, men jeg mener jeg har hørt at Rælingen er en av de fattigste kommunene i Norge. Har hørt flere klage over skoletilbudet, men dette er som sagt bare hva folk har fortalt meg.

Skrevet

Det kommer helt an på hva du liker da Rælingen og Lillestrøm er vidt forskjellige til tross for at de ligger rett ved siden av hverandre.

Det kommer også helt an på hvor i Rælingen du titter da kommunen er langt og smalt.

Har bodd mange år i Rælingen og flytter aldri tilbake.

Lillestrøm er derimot en sentral og økende by. Utrolig koseligt sted hvor jeg ønsker å flytte når jeg blir gammel.

Av fasaliteter har Rælingen Kiwi, resten må du til Lillestrøm for. Rælingen har ingenting, men er mer barnevenneligt siden alle må busse eler kjøres overalt.

Men prisnivået er sentralt da. Rælingen er allminneligt, mens Lillestrøm er svindyrt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...