Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #1 Skrevet 13. februar 2011 Gullet på 15 mnd er verdens blideste og snilleste unge hele dagen, helt til hun skal legge seg.. Hun skal overhodet ikke legges i sprinkelsenga. Hun klikker fullstendig, bare vi nærmer oss den. Hvis jeg får lagt henne nedi er hun oppe og står i løpet av 2 sekunder. Og hun kan hyle og skrike i timevis. HUn er rett og slettb fly forbanna, og omtrent knurrer.. Så fort hun blir tatt opp er det stille og hun er like blid igjen. Det ender med at jeg må ligge sammen med henne i dobbeltsenga til hun sovner. noen ganger flytter jeg henne i sprinkelsenga etter hun har sovna, men det er ikke alltid det går. Men kan jo ikke gå fra henne i dobbeltsenga, er livredd for at hun skal falle ut. Hva skal jeg gjøre? Jeg kan ikke ligge i timevis på soverommet hver kveld.. jeg har andre ting å gjøre når hun først sover.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #2 Skrevet 13. februar 2011 Du må bestemme deg: skal hun sove i sin seng eller i dobbeltsengen? For om hun får legge seg i dobbeltsengen etter trassing er det klart hun trasser! Hun får jo viljen sin;) Bruk en kveld og to på å være konsekvent. Det blir et helvete, men er verdt det i lengden.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #3 Skrevet 13. februar 2011 hun vinner, du har tapt... Jeg ville ha latt henne skrike, mest sannsynlig hadde det gitt seg iløpet av få dager. Jeg er redd det må til hvis dere ikke vil fortsette slik dere holder på idag. Alle mine tre har fått skrike (men ingen har holdt på i timesvis) litt noen dager for å skape gode leggerutiner, jeg bruker kun den metoden. Idag har jeg barn som er lette å legge, de to minste på 1,5 og 3 år sover på samme rom og legger seg samtidig kl 19 :-)
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #4 Skrevet 13. februar 2011 Huff ja, jeg må vel det.. det er så vondt å høre på at hun skriker HI
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #5 Skrevet 13. februar 2011 Jeg lover deg, at hvis du bestemmer deg at fra og med idag, er det slutt, og holder konsekvent på dette, så har du en unge som er lett å legge om en uke. Og da lurer du bare på hvorfor i h.... du ikke har gjort dette før ;-) Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #6 Skrevet 13. februar 2011 Jeg glemte å skrive at hun fortsatt får pupp om natta av og til også.. HI
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #8 Skrevet 13. februar 2011 Der leste jeg legghelvete, og lurte på hva i all verden dette var for noe...
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #9 Skrevet 13. februar 2011 Haha! Det er mulig jeg har det også, for jeg sliter skikkelig med å finne støvletter som er vide nok.. *kniiis* HI
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #10 Skrevet 13. februar 2011 På tide å slutte med dette også ;-) En 15 måneders barn skal kunne sove natten gjennom uten mat. Bruker hun smokk? Sett i så fall på en smokkesnor, så finner hun smokken selv. Det bør holde..
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #11 Skrevet 13. februar 2011 Nei, hun bruker ikke smokk, dessverre Har prøvd alle variantern siden hun var ca to uker, men neida..
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #12 Skrevet 13. februar 2011 Slutt å gi pupp på natta, det skader bare tennene, og er helt unødvendig.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #13 Skrevet 15. februar 2011 Da har jeg latt henne skrike.. Det tok 45 minutter. Så mye sinne i en så liten kropp.. hehe.. fly forbanna og sto i senga og hoppa, kasta dyna på golvet gjorde hun også. Og jeg føler meg som verdens verste mor.. :/ Men hun sover.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #14 Skrevet 15. februar 2011 Jeg har brukt en annen variant enn skrike kur på min gutt som heller ikke ville ligge i sin egen seng. Vi fikk tips fra søvnterapauten vi har gått til (ja, han har søvn problemer stakkar lille) om å ta han inn i sengen en liten stund ett par ganger for dagen hvor vi leker og gjør det koselig og gøy å være oppi sengen sin. Når vi skulle legge ham dro vi sengen nesten helt inntil vår seng, la han i sin og så la en av oss seg oppi våres seng med ryggen til og lot som vi sov, 10 min etter sovnet ham. Han ville bare vite at vi var der... Det tar litt lenger tid, men daslipper barnet å bli så sint og lei seg... Vi måtte også slutte med nattamming... Det gjorde ingen forskjell for oss, han voknet akkurat like ofte som før, men nå må han ha flakse isteden for..
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2011 #15 Skrevet 16. februar 2011 Dag 2: I underkant av 10 minutter! Fantastisk! Håper på 5 i morgen
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2011 #16 Skrevet 16. februar 2011 BRA =) PÅ mini her tok det to kvelder =) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #17 Skrevet 17. februar 2011 Dag 3: Under 1/2 minutt! Helt utrolig! Det hadde jeg aldri trodd.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå