Gå til innhold

Reise bort med bare det ene barnet...?


RompeRock

Anbefalte innlegg

Mens det andre er hjemme sammen med pappa? Hva synes dere?

 

Vi har to barn, ei jente på 4 og en gutt på 10 mnd. Pga en noe krevende baby, både når det gjelder søvn og amming, føler jeg at jenta vår og jeg har glidd litt fra hverandre. Nå kjenner jeg et veldig behov for å reise bort med jenta vår, fra fredag til søndag. Bo på hotell, gjøre hyggelige ting og bare kose oss sammen :)

 

Men jeg sliter litt med tanken på å dra fra babyen... Jeg ammer fortsatt (men ikke på natta), men han tar også flaske. Om han absolutt må... Jeg har ennå ikke vært borte fra ham, og han er litt mammadalt. På kveld og natt er det bare jeg som duger om han er urolig, hvilket han jo fortsatt er. Om pappan skal roe ham, bruker han mye lenger tid og skriker mer...

 

Sā derfor er jeg litt usikker. Men har så lyst til å ha noen dager bare sammen med jenta vår :)

 

Noen som har synspunkt, eller kanskje også erfaringer? Kan det faktisk være lurt også, å "overlate" ham til pappan? Kanskje han blir mindre mammadalt da...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres godt ut å få en tur mare med eldste, koser dere og ikke minst sove godt! Tror eldste hadde satt utrolig stor pris på å få mamma for seg selv. Minsten kommer nok til å savne deg, men han er jo hjemme med pappaen sin. Så et par dager går nok bra. Om du synes det blir litt lenge kan dere jo ha jentedag lørdagen + en overnatting, og så komme hjem ut på søndagen... Er ikke alltid like lett å reise fra poden for første gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du ikke ta et par jentedager da uten overnatting til ammingen er over eventuelt ta en natt først?

Er ofte ikke så mye som skal til for de små for at de føler seg sett og hørt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En natt kunne jo gått an. Litt av greia er at jeg tenkte vi skulle reise til en annen by, så overnatting må det nesten bli :)

 

Vi har hatt noen formiddager hvor vi har gått på kafé og kost oss, men med en gang vi kommer hjem så henger lillegutt i leggen min ;) Litt lenger fokus bare på jenta hadde vært fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Det syns jeg du fint kan gjøre! Datteren min og jeg har innimellom sånne jenteturer, og det er kjempekoselig! :) Hun elsker å være alene med bare meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror faktiskt dere hadde hatt gått av det alle 4, du og den eldste hadde fått alene tid, og pappaen og minsten hadde fått blitt bedre kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres kjempelurt ut! :) Gjør det!

 

Jeg har tenkt å gjøre det samme i sommer faktisk. Men ikke av de samme grunnene. Har ei jente på 4 år og ei jente på 1 år (til sommeren). Jeg er invitert til min italienske venninne i sommer, men klarer nok ikke å reise alene med begge jentene. Jeg tar derfor med eldstejenta (siden venninnen min har en jevngammel jente) og pappa blir hjemme med 1-åringen.

Vi skal være borte i 1 uke......

 

Tror det kan bli kjempebra. Helt alene med 4-åringen, bare vi to!

Skal dessuten bli godt å bare "ha 1 unge" igjen, litt mindre styr og stress ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes helt klart at det ofte har en sammenheng med hvem de er mest dalt på i forhold til hvem de er mest sammen med. Vi synes derfor pappaperm innimellom mors perm er veldig greit. Derfor synes jeg helt klart du kan dra en helg bort sammen med datteren din. 10 mnd er jo da mange pappaer tar over permisjonen uansett. Pappaen og babyen har nok også helt klart godt av å være alene sammen de også :D

 

Tenk deg hvor godt det blir å komme hjem igjen etter å ha savnet han litt også. Du skriver han er litt krevende, så da kan en slik pustepause være kjempe godt! Både for deg og datteren din. Synes ikke du skal undergrave hva du trenger heller!

 

Det er også viktig hva som er riktig for dere, ikke hva alle andre synes. Mange ville nok ikke klart å reise bort, synes det er snakk om mors følelser og hva hun er klar for, og det er helt greit det også, men sannsynlighvis vinner alle på at dere tar denne turen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine tilbakemeldinger :) Jeg tror vi skal ta en liten tur. Har en mistanke om at vi alle har godt det, som noen av dere påpeker. Men vi venter til det blir litt mer vår. Da blir det koselig å rusle rundt med 4-åringen, nyte våren og litt god mamma-dattertid sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så godt det hørtes ut! Både for jenta di og deg, og for pappaen og babyen! Tror dere kan ha godt av det alle fire, og synes absolutt du skal gjøre det! :) Pappaen tok med minstemann på samme alder (10 mnd) til sin hjemby for to uker siden. De var der fra fredag til mandag, mens jeg var hjemme og vasket og ryddet huset. Vår er også litt mammadalt når jeg er tilstede, protesterer hver gang pappaen tar han og sånt, men gikk superbra å reise bort de to. :) Pappaen har vært mye sammen med ham fra første stund, men tror nok de fleste barn blir litt mammadalter likevel. ;) Tenker det kan være litt deilig for pappaene å tilbringe litt alenetid med babyen også, jeg, uten at vi styrer og steller alt for mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...