Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #1 Skrevet 13. februar 2011 Vi har vært sammen i 10 år og bodd sammen omtrent hele tiden. Vi har to barn sammen. Min venninne skal gifte seg og de har bestemt at kun de som er gift får ha med følge. Min søster som giftet seg i sommer med mannen hun har vært sammen med i to år kommer men jeg må gå alene. Merker jeg gruer meg og har ikke lyst til å gå uten samboeren. Er vel ikke så mye å gjøre. Hun blir veldig skuffet om jeg ikke kommer.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #3 Skrevet 13. februar 2011 Jezzes! Klarer du deg ikke en kveld uten ham? Er dere 14 år og siamesiske emo-tvillinger?
Tante Blås Squaw Skrevet 13. februar 2011 #4 Skrevet 13. februar 2011 Nei, altså seriøst - fortelle meg at du tuller?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #5 Skrevet 13. februar 2011 Det var jo litt merkelig, sånn ting er idag burde jo det å være gift og samboere være likestillt. ihvertfall når man har bodd sammen så lenge som dere. Om du ikke ønsker å gå av denne grunn så får du heller fortelle henne at du ikke kommer grunnen til det da. Du kan ikke forlange at de skal invitere den ene eller andre men de kan heller ikke forlange at du skal gå og må tåle at du er ærlig om hvorfor du ikke ønsker å komme.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #6 Skrevet 13. februar 2011 jeg hadde sett på det som en utmerket anledning til å ha litt fritid fra mann og barn og nyte god mat og godt selskap
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #7 Skrevet 13. februar 2011 For det første, det hørtes veldig sært ut at kun gifte par er velkomne! Er ikke samboere likeverdige for venninna di? Ærlig talt, ja da ville jeg heller blitt hjemme - pga kravet altså. Hun får bare bli skuffa da, slik som du er nå. Du MÅ ikke gå.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #8 Skrevet 13. februar 2011 Noen har ikke råd til å ha så mange og setter da en grense, er kanskje det som har skjedd her. Var i et bryllup for noen år siden der de hadde som grense at man bodde sammen. Synes det er helt greit jeg. Er jo ikke meg det handler om men brudeparet!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #9 Skrevet 13. februar 2011 Da hadde jeg glatt ikke deltatt i det bryllupet. Spart masse penger hadde jeg også gjort:)
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #10 Skrevet 13. februar 2011 Dette er jo en særdeles diskriminerende grense da 21:06! Da får de heller invitere kun de nærmeste og ikke alle og enhver. Verste jeg har hørt HI. Veldig sært.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #11 Skrevet 13. februar 2011 Det er på grunn av økonomi de har satt denne grensa så forstår jo at de må sette en grense et sted. Utrolig kjedelig for meg å gå alene i bryllup på en slik dag der alle andre er med sine kjære. Jeg har ikke lyst til å gå men venninnen min har sagt klart ifra om at jeg må komme osv. Gruer meg virkelig mye. Jeg kan gå uten mannen min men syntes bryllupe er litt kipt alene. hi
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #12 Skrevet 13. februar 2011 Men vet du at du er den eneste som ikke er gift der?
litenmensøt Skrevet 13. februar 2011 #14 Skrevet 13. februar 2011 Merkelig tankegang... at man må være gift får å få med partneren. Hadde ikke syns det var feil om alle skulle komme uten følge, men når man velger å ta med kun partneren til de som er gift, og ikke de som er samboere er det noe rart. Særlig når dere har vært samboere over så lang tid. Det er jo mange som aldri kommer til å gifte seg, selv om de lever med den samme.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #15 Skrevet 13. februar 2011 Det vil alltid være "diskriminerende", garantert noen som vil sutre når de finner ut at de ikke er de nærmeste. Jeg begriper ikke hvorfor folk ikke bare kan være med å feire det paret som faktisk er hovedpersonene! Hadde de nektet mennesker fra afrika eller homofile så skulle jeg heller ropt "diskriminering!"
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #16 Skrevet 13. februar 2011 Dette er det særeste jeg noensinne har hørt om. Jeg er ikke den som sier meningen min veldig høyt, men dersom jeg ikke kunne tatt med meg samboeren min gjennom 10 år på et bryllup ville jeg faktisk sagt fra om dette. Jeg tror faktisk ikke jeg ville gått.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #17 Skrevet 13. februar 2011 Det er vel ikke uvanlig å invitere kun par som bos sammen, men jeg har aldri hørt om at det skilles på om man er gift eller ikke. Jeg hadde tenkt som deg. Her ses deres forhold på som mindreverdig i forhold til de som har valgt å gifte seg. Din venninne kan jo ikke forlange at du kommer! Det hadde for min del også vært en dag jeg gruet meg til - ikke fordi man ikke kan ha en kveld uten mannen, men fordi dette ikke er ditt valg, og at "alle andre" stiller med partner.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #18 Skrevet 13. februar 2011 Signerer 21:29! Det er som det ikke er godt nok å være samboere - grensen burde være på par som bor sammen heller. Men nå har bruden valgt slik som hun har og må da ta konsekvensen for det også. Jeg hadde ikke gått.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #19 Skrevet 13. februar 2011 Mulig jeg ikke ordla meg korrekt nok for din del 21:15, men jeg syns det blir som å si at det å ikke være gift ikke er godt nok. En mer naturlig grense er jo for de parene som bor sammen! Ikke alle som vil gifte seg.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #20 Skrevet 13. februar 2011 Hadde takket nei, og kost meg sammen med mannen min den kvelden i stedet! Hvis ikke vårt forhold hadde vært bra nok uten giftering, så hadde jeg sagt til helvete med dem!..
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #21 Skrevet 13. februar 2011 Uansett så ville jeg ikke tatt det så personlig og heller gledet meg over brudeparet 21:15
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #22 Skrevet 13. februar 2011 Gift deg før henne! Og se om begge blir bedt..
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #23 Skrevet 13. februar 2011 Jeg hadde ikke gått. Leste innlegget ditt til samboeren min og han sa han heller ikke ville gått.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #24 Skrevet 13. februar 2011 Kjapp dere å arranger bryllup før hun skal gifte seg, og inviter kun din venninne, uten å invitere hennes forlovede;)
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #25 Skrevet 13. februar 2011 Da ringer du vel å sier at du regner med at du kan ta med mannen din?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå