Gå til innhold

barn som kaster opp mye/ofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen flere som har erfaring med barn som til stadighet kaster opp uten å virke syke verken før eller etterpå? I perioder kan det være så ofte som 1-3 ganger i uka, mens i andre perioder kan det gå ukesvis uten oppkast. Det skjer nesten bestandig etter at hun har lagt seg for kvelden og sovet 2-4 timer. Da våkner hun og begynner å gråte og så kommer det opp. Jeg har lenge trodd at hun kastet opp av å gråte, men nå som hun er blitt større (3 år) så forstår jeg etterhvert at det er nok heller omvendt, hun våkner og gråter fordi hun kjenner at hun må kaste opp. I tillegg så kaster hun bestandig opp hvis hun hoster en del. Dette er utrolig slitsomt for både barnet og for meg. Jeg er 100% sikker på at hun ikke har omgangssyke så ofte og hun virker heller ikke syk når dette skjer. Sovner alltid greit etterpå og er frisk og med normal apetitt neste morgen.

Jeg har prøvd å spørre både lege og helsestasjon om dette flere ganger, men jeg føler ikke at de forstår helt hvordan det er. Det virker som de tror at det enten skjer fordi hun ligger og griner og har raserianfall til hun kaster opp (noe som visstnok ikker er så unormalt, men det er ikke det min jente gjør) eller at det er litt sånn at småbarn gulper en del.

Jeg er så fortvilet og sliten og bekymret for dette. Det er problematisk også i forhold til når hun kan gå i barnehagen (som er svært strenge på 48 timers regelen) og at jeg får utrolig mye fravær fra jobben. Hun har ingen allergier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du helt sikker på at barnet ditt ikke har allergier?

Min sønn har også hatt mye oppkast uten at vi kunne sette fingeren på hva det var som var galt.

Etter at han fikk en anafylaktisk reaksjon på egg og nå er til utredning - vi fører matdagbok og har eliminert alt han har spist som han før kastet opp av så har det nærmest bare vært velstand her i huset....

Skrevet

så sikker som jeg kan bli. Hun tok allergitester på sykehuset for litt under et år siden uten at hun hadde utslag på noe som helst. Vi har heller ikke lagt merke til at det skjer etter inntak av noe spesielt. Har forsøkt med og uten melk blant annet, men man vet jo aldri sikkert. Har sagt til legen nå at vi ønsker at hun undersøkes skikkelig for dette.

Skrevet

Ok.

Lykke til. Tenkte at allergiutredning kanskje kunne være en mulighet.

Har hørt om barn som var meget sensitive og som kastet mye opp sine første leveår uten at det feilet dem noe forøvrig.

De vokser det visstnok av seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...