Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #1 Skrevet 13. februar 2011 Jeg ønsker meg ingenting annet enn baby, og mener jeg er klar for å blir mamma. Er ikke i noe forhold, og vil ikke lure gutter på byen. Planen er nå å reise til danmark og få befruktning der. Noen som har noen erfaringer? Eventuelt innvendinger? Takker for svar!
Gjest ->>- Skrevet 13. februar 2011 #2 Skrevet 13. februar 2011 Personlig synes jeg du er ung. ...men om du godkjennes av klinikkene er det vel greit. De bruker å sortere ut de de mener er uegnede ifht nettverk, livssituasjon, alder etc.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #3 Skrevet 13. februar 2011 Mitt beste råd; vent i hvert fall til du er 23 år for da er hjernen din ferdig utviklet og du er mer klar for å ta en slik avgjørelse. Du er så ung så du har alle muligheter for å møte en herlig mann med årene og du har goood tid! Hva med utdannelse, inntekt osv?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #4 Skrevet 13. februar 2011 Skal ikke si verken for eller i mot, jeg bare håper du tenker deg godt om. Det er ikke lett å være alenemor. Selv om du kjenner deg klar nå, gi deg selv noen år. Kanskje du treffer en partner som du ønsker som FAR til ditt barn. Har du tenkt på hva det koster å ha barn? Det er ikke billig. Hilsen en som har levd litt lengre
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #5 Skrevet 13. februar 2011 Hadde tatt det litt med ro om jeg hadde vært deg.. Du har mange år på deg å bli mamma på, og med donor så har du alt ansvar, ingen avlastning og du har sannsynligvis ikke økonomisk trygghet heller. Det er ingen dans på roser å være alene med barn. Jeg er det, og jeg vet det. Jeg er mye eldre enn deg og har god utdannelse, fast jobb og god økonomi og jeg er veldig sliten til tider:)
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #6 Skrevet 13. februar 2011 Takk for tilbakemeldinger Jeg er student per dags dato, men regner med å få meg 100% til sommeren når jeg er ferdig. Jeg ser på meg selv som både oppegående og strukturert, og har filosofi om at man klarer alt man vil så lenge man prøver hardt nok. Jeg ønsker meg sterkt et barn, men forstår hva dere mener med økonomi ol. Noen som har fått befruktning i Danmark?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #7 Skrevet 13. februar 2011 Jeg har blitt gravid via inseminasjon i Danmark (stork) og kan godt fortelle litt om prosessen der. At du er ung synes jeg i og for seg ikke har så mye å si, du kan bli en utmerket mor likevel. Det jeg derimot synes at du bør tenke litt over er disse to tingene: 1: Du fratar barnet muligheten til å ha en far for evig og alltid. For meg var det riktig/eneste mulighet fordi jeg er lesbisk. (Men da har barnet mitt likevel 2 foreldre). Men er det riktig for deg når du egentlig kan vente litt, kanskje bare et år eller to og finne den rette og dermed gi barnet ditt to foreldre? 2: Hvis du om ikke så lenge finner den rette som du vil dele livet og fremtiden med så kan dere jo selvsagt gjøre det selvom du allerede har et barn. Men da går du glipp av den fantastiske følelsen det er å få barnet sammen med den du elsker. Men når det gjelder prosessen i Danmark så er det slik at jeg måtte gå til min lege i Norge og gjøre en del blodprøver og gynekologiske undersøkelser. Jeg måtte fylle ut et skjema med spørsmål om meg og min helse og sende til Danmark. Så måtte jeg ringe til klinikken og ha en journalsamtale med dem der de stilte en masse spørsmål om meg, min livsstil, arbeid, familie, helse osv. Deretter var det å ta stilling til om vi ville ha åpen eller anonym donor, bestille og betale osv. Det koster en god del penger å bli gravid via klinikk i Danmark. Så var det å kartlegge sin egen syklus og finne ut når jeg hadde eggløsning, dvs telle dager og ta eggløsningstester. Når jeg fikk eggløsning så ringte jeg klinikken og da var det om å gjøre å komme seg til Danmark i løpet av 12 timer for å bli inseminert mens egget var klart. Det tok mange forsøk før det klaffet. Noen er heldige og blir gravide med en gang, men mange må reise mange ganger. Det blir fort en del penger hvis man regner med flybilletter opp og ned, evt overnattinger i København, avspasering fra jobb, hvert forsøk koster, eggløsningstester koster, eventuelt hormonkurer og timer hos gynekologer osv. Det er mye følelser, mange opp og nedturer og slitsomme dager i en slik prosess, spesielt hvis det ikke lykkes de første gangene. Vi måtte ned 6 ganger før jeg ble gravid og alt i alt har det kostet oss cirka 100 000 kr.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #8 Skrevet 13. februar 2011 Jeg skal ikke ta stilling til din situasjon, for det er veldig vanskelig å vite. Sjekk Donor egg/sæd-forumet. Der får du svar på alt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå