Gå til innhold

I barnehagen i morra???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente 5 år, vert småtufs en uke, litt tett i nesa, litt hostete, ja sånn som mange barn er no for tiden. Hun har hatt finfin almentilstand og ingen feber. denne uka. Vert i barnehagen som vanlig.

Torsdag kveld hadde hun 38.00 i tempratur. Men ikke noe på fredag. I finfin form heile dagen.

Lørdag ettermiddag begynner hun gråte og klager på øret.

Har ingen feber. Noen timer senere er den 38.33.

Får en stikkpille for øresmertene.

Ingen feber når hun legger wseg. har sovet hele natten. Hadde 38.44 i morres, og så 37.05 litt senere.

Nå i kveld målte jeg den til 38.07.

Dårlig matlyst, spist 2 saftiser og 1 bolle i dag.

Slapp, sett film det meste av dagen, var ute i en time og var da i storform.

Ingen klaging over øret, men litt losting.

Så er spørsmålet:

Skal hun i bhg i morra eller ikke..........??

Synes dette er kjempevanskelig jeg....

Noen tanker fra dere hadde vert flott!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har feber, er tufs, dårlig allmenntilstand. Hva er det som får deg til å synes at dette er vanskelig? Press fra jobben? Det er ikke tvil. Jenta er syk og skal selvfølgelig ikke i barnehagen før hun er frisk igjen.

Skrevet

Skal ikke i barnehagen. God bedring til jenta di:-D

Skrevet

Selvfølgelig skal hun ikke i barnehagen i morgen. Hun bør holdes hjemme 1 døgn etter siste gang du målte feber på henne slik at du er sikker på at hun er i frisk før du sender henne i barnehagen.

Skrevet

Absolutt ikke bhg i morra.. :)

Hva med å ta en tur til legen også, for å utelukke evt ørebetennelse?

Skrevet

Ikke i bhg i morra.......

Nei da, ikke press fra jobben i grunn, jeg har jo sykt barn dager. Jeg bare ble usikkr for hun er litt slapp og hostete, men feberen er jo ikke høy.... målte når hun la seg no, da var den 38,19.

Hun er jo blid og glad, og hopper og danser innimellom, og var i storform ute i dag. Hoster litt, og man hører det er snørr i nesa når hun drar inn, men det renner ikke snørr, og det som kan skimtes i nesa er blangt, ikke grønt og fult av bakterier....

Men hun kjeder seg så fort her hjemme, og hun trives i barnehagen så godt. Og jeg føler at hun er jo ikke sååå syk lissom.

Legen, og ørebetendelse, tja, hva sier jeg da da, at hun klaget over øret på lørdag ettermiddag, og siden ikke sagt ett ord om øret? Legen gjør jo ikke noe med det alikevel da.

-Så jeg vet ikke, jeg er ikke vant til å ta henne tillegen, for hun er jo aldrig syk.

Men ok, så dere mener at hun skal være hjemme i morra....men hvis hun sover igjennom hele natta, og er i superfin form i morra og feber fri da???

-Det at hun hoster litt, tja, det gjør jo alle barna i barnehagen på denne tiden......

Jo jeg vet de skal være hjemme en dag etter at de er feberfri, men skal man ikke ta almentilstanden med i betraktningen da? Hun er jo blid og fornøyd, og sånn, selv om hun er litt slapp da.

Og er 38.19 noe feber å snakke om egentlig?

Nei, hun får være hjemme i morra. JEg ser jo dere mener det. Takk for hjelpen, men tar gjerne imot flere synspungter altså!!!!!!

Skrevet

Alt over 38 er feber, og en dag feberfri.

Skrevet

Bhg sa at feber er ved 38.0 målt to ganger med tre timer imellom.

Jeg hadde ikke sendt henne i bhg.

Skrevet

Ja, det er det jeg har lest også, men er det "absolutt"?

-Uansett allementilstand?

Skrevet

1 feberfri dag, dvs ingen barnehage i morga,skjønner ikke at dette er noe å lure på engang..

Skrevet

Jenta er jo ikke skikkelig syk, hun hoster litt, og har temp på knapt over 38, og er hun feberfri i natt og i morra kan hun vel gå i bhg vel.

Jeg hadde glatt sent henne. De ringer da etter mor dersom un blir syk i barnehagen.

Skrevet

Hvis hun har feber i morgen også synes jeg du skal holde henne inne hele dagen, da kommer hun seg kanskje fortere.... Dersom feber skal barna ikke ha trekk på seg i det hele tatt.

Alt over 38 er regnet som feber og hun bør da holde seg hjemme ett feberfritt døgn.

Dersom du sender henne i bhg er hun er mye mer utsatt for å få ett nytt virus eller baterie i seg og bli syk igjen... Hun kan også smitte andre om sykdommen ikke er utbrent ennå.

Skrevet

Nei . 48 timers regel ved feber og oppkast.

Datteren min kastet opp siste gang lørdagsmorning. Det betyr at hun har vært 48timer uten oppkast mandagsmorning, men jeg sender henn alikevel IKKE i barnehagen i morgen.

Hun er frisk på tirsdag. Og skal da gå.

Skrevet

Vår "regel" er at dersom vi er usikre på om det bør i bhg eller ikke så bli de hjemme...

Skrevet

48 timer ved diare og oppkast.

24 timer ved feber.

Skrevet

Mener du at dersom ungen har 38.2 ved legging på søndag kveld, skal det IKKE i bhg mandag, selv om det er feberfritt mangag morgen?

Skrevet

SITERER:

Jente 5 år, vert småtufs en uke, litt tett i nesa, litt hostete, ja sånn som mange barn er no for tiden. Hun har hatt finfin almentilstand og ingen feber. denne uka. Vert i barnehagen som vanlig.

Torsdag kveld hadde hun 38.00 i tempratur. Men ikke noe på fredag. I finfin form heile dagen.

Lørdag ettermiddag begynner hun gråte og klager på øret.

Har ingen feber. Noen timer senere er den 38.33.

Får en stikkpille for øresmertene.

Ingen feber når hun legger wseg. har sovet hele natten. Hadde 38.44 i morres, og så 37.05 litt senere.

Nå i kveld målte jeg den til 38.07.

Dårlig matlyst, spist 2 saftiser og 1 bolle i dag.

Slapp, sett film det meste av dagen, var ute i en time og var da i storform.

Ingen klaging over øret, men litt losting.

Så er spørsmålet:

Skal hun i bhg i morra eller ikke..........??

Synes dette er kjempevanskelig jeg....

Noen tanker fra dere hadde vert flott!!!!!!!

SITAT SLUTT.

Tja, jeg hadde sent henne i barnehagen dersom hun var i fin form i morra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...