TurangaLeela Skrevet 13. februar 2011 #1 Skrevet 13. februar 2011 sønnen min har fått operasjonsdag neste uke, men har fått vannkopper. Noen som vet om han kan operere selv om han har virus i kroppen? vet at de ikke kan operere om de er forkjølet, det pga luftveiene. Men nå har han kun vannkopper, ikke forkjølt eller feber..
LivetErEnLek Skrevet 13. februar 2011 #2 Skrevet 13. februar 2011 Kan jeg ikke tenke meg at de gjør. De vil mest sansynlig ikke ha han på innsiden av dørene på syehuset i det hele tatt, langt mindre inne på en operasjonsstue med tanke på smittefaren. Du får ta en tlf og snakke med dem slik at dere slipper å stille bakerst i køen, men kan opperere med en gang han er klar igjen. Lykke til, både med vannkoppene og operasjonen.
blomstre Skrevet 13. februar 2011 #3 Skrevet 13. februar 2011 I veslas inkallelse til operajon stod følgende: "Har barnet vært utsatt for smittsomme barnesykdommer siste 3 uker før operasjon, spesielt vannkopper MÅ dere ta kontakt med oss" Vesla fikk selvfølgelig vannkopper akkurat da... og operasjonen ble utsatt. Men hun skulle ligge på barneklinikken etterpå. og der vil de ikke ha slik smitte inn på avdelingen. Så ring og hør!
ano`num *17.03.10* Skrevet 13. februar 2011 #4 Skrevet 13. februar 2011 Dere får ikke engang komme på sykehuset så lenge han er smittebærende. Det er det fortsatt godt mulig at han er neste uke. Hvor lenge det må gå etter at han er frisk før de er villig til å operere vet jeg ikke. Om det skulle komme til det punktet hvor dere må ha legehjelp til han så lenge han er smittebærende - altså legevakt! - har dere heller ingeting på et venteværelse sammen med andre ventende å gjøre! Det finnes mange der ute som for all del ikke skal utsettes for smitte av vannkopper. Vi kan ikke holde oss inne/hjemme til enhver tid, vi er avhengig av å stole på at smittebærende oppfører seg fornuftig og omtenksomt. Jeg kan ikke la vær å ta med mine barn i butikken selv om jeg risikerer at andre oppfører seg så egosentrisk at de tar med seg smittebærende barn de få dagene de opplever vannkoppene. Desverre så gjorde vi faktisk det. Datteren min ble smittet under julehandelen i år, og jeg er rimelig sikker på at jeg vet hvor, når og av hvem. Skulle gjerne kunne "fulleristet" opplevelsen vår over på dem!! Barnet med prikker som kom nært vårt barn og foreldrene er risset inn i hukommelsen. Jeg kommer til å kjenne de igjen om jeg ser de igjen! 13 dager etter at mi jente og denne gutten stod å kikket på nissen sammen i noen lange sekunder oppdaget vi de første prikkene på magen. Da var det strake veien til legevakten og derfra rett inn på sykehuset! Herlig feiring av 1.nyttårsdag altså. Cellegift og vannkopper er ikke tingen!! Hun ble vaksinert hele to ganger før hun startet med cellegift, men utviklet ikke tilstrekkelig med antistoffer. Det ble antatt at siden hun hadde litt, ville hun ikke utvikle et stort sykdomsforløp om hun mot formodning skulle bli smittet. Vi jobbet likevell hardt for å holde henne unna smitte. Viste vi om barn som hadde vært i kontakt med smitte og kunne være smittebærende selv holdt vi oss hjemme. Jeg aner ikke hvor mange familieselskap vi har holdt oss unna fordi det har gått vannkopper i barnehagen til de andre barna! Så treffer vi på en jævla familie på julehandel som ikke har greid å bruke sunn fornuft, og sender oss til det vi følte var dødens forværelse av et helvette!! Hadde de bare ventet et par dager til med julehandelen sin. Brukt fornuft, ikke iver og følelser av lyst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå