Gå til innhold

redd her, brev i posten om vit B12 mangel og sprøyte 1 gang i uken..??sykepleier her eller noe??


♥ Smurfen ♥

Anbefalte innlegg

Hva betyr dette da? Er det farlig for babyen min?

Huff skulle hentet posten min i går for akkurat i dag har jeg hatt fæle menssmerter og lurt på om jeg skal ringe jordmor men funnet ut at jeg ser det litt an, vil ikke være hysterisk heller..

 

Det står i brevet at blodprøvene jeg tok i begynnelsen av jan viste mangel på B12 og at jeg må komme inn snarest med utropstegn bak..

 

Har også fått resept på sprøyter som det står jeg skal ta en gang i uken..

 

Noen som vet litt mer om dette? Eller om det skader babyen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lite B-12 kan alle få, hvis du skal ha påfyll 1 gang pr mnd er det ikke noe alvorlig, noen får 1-2 ggr pr uke i perioder.

anbefaler deg å ta sprøytene for du kommer til å merke at du får mer energi og lyst til gjøre ting! sannsyligvis holder det med 1-2 runder med betolvex!

 

og sprøytene gjør heller ikke vondt, kan merke litt press i det væsken blir injisert men det er alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig for bebisen eller deg :).. Fikk beskjed for et par år siden at jeg måtte ta b-12 sprøyte resten av livet..hehe grusomt pga min sprøyteskrekk. men det var bare 3 hver mnd.

Jordmor sa ingenting på dette, ikke legen min heller. For dette er et vitamin som er livsviktig for at man skal kunne fungere, og det er farlig å mangle dette over lang tid.

 

Du kommer til å merke at du får MYE mer energi, og du kommer til føle deg mye mer opplagt.

Sprøyten sittes som oftes øverst på rompa.. ;) Gjør egentlig ikke noe vont- men jeg syns det er fælt fordeom da;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært og fått den første sprøyten og skal inn igjen om en uke for en ny :)

 

Legen sa at det var ikke optimalt for babyen at man hadde lite b12 for har jo hatt det siden jeg ble gravid og er 21 uker nå..

Men alt så fint ut på den ordinære ul pluss jeg skal ha en til i uke 28 så han sa at alt var nok helt fint og det viktigste var at jeg hadde fått satt i gang med å ta sprøyter =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...