Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #1 Skrevet 13. februar 2011 På forsiden av dagens Aftenposten og stor artikkel på side 2 og 3. Rettsmedisiner som advarer..... Håper en slik artikkel på forsiden av landets største avis når ut til folk som er så himla teite å dekke til vognåpningen med helsetepper, tepper generelt.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #2 Skrevet 13. februar 2011 Gratulerer med innlegg nr.1000 om denne saken!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #4 Skrevet 13. februar 2011 Synest det er bra jeg at det stadig blir brakt på bana dette om teppe over vogna. Det er jo faktisk å utsette barna sine for noe som er veldig veldig farlig. Alle farlige ting blir jo luket ut på den måten, ved å spre informasjon om hvor stor risiko det faktisk medfører. Er jo slik man har fått snudd barneseter, sluttet å røyke inne, røyke inne i svangerskapet etc. Det er jo folkets ignorans som gjør at det er så vanlig å tette igjen friskluftsåpningen til ungene. Kan ikke skjønne og forstå hvorfor løpe en risiko for noe som er helt unødvendig, man vinner da ingenting på å ha teppe over vognene.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #6 Skrevet 13. februar 2011 Synes det er SÅ BRA!!!! at dette tas opp og repeteres helt til ALLE får det med seg. Jeg opplevde flere ganger å komme å hente barnet mitt i barnehagen og fant en rød, svett og varm unge som lå i vogna med et tykt pledd over åpningen. Trenger jeg nevne at ungen var sur og grinete utover ettermiddagen etter denne behandlingen? Jeg ga beskjed gang på gang, men fant likevel vogna fullstendig dekket til med pledd foran.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #7 Skrevet 13. februar 2011 Veldig bra at dette opplyses igjen og igjen....tydeligvis behov siden folk fortsetter å dekke til åpningen på vogna. Og det kommer nye mødre som trenger dette til info hvis de ikke klarer å bruke hodet selv... Så flere slike info tas imot på vegne av brødhuer der ute...
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #8 Skrevet 13. februar 2011 Har dere link? Eller er det bare papirutgaven? De ansatte i barnehagen jeg jobber gjør dette hele tiden. De blir bare gerne på meg når jeg sier noe. Det er visst foreldrene som har ønske om at hele vogna skal tildekkes....
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #9 Skrevet 13. februar 2011 Jeg har ikke link, men løp og kjøp papirutgaven (søndag) og ta den med i barnehagen. Var både rettsmedisiner, helsesøster og lege med spesialitet på barnedødelighet som hadde uttalt seg. Heldigvis er de i min barnehage kjempe opptatt av at ingen vogner skal tildekkes, bortsett fra fluenetting.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #10 Skrevet 13. februar 2011 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4028030.ece Ingen som er riktig vel bevart har vel teppe forran vogna.....trodde kun det varuoppdaterte bestemødre som gjorde sånt. Men tydeligvis ikke.....og alle andre som ikke gjør det er vel i tillegg hysteriske. Ignorance is bliss!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #11 Skrevet 13. februar 2011 Nå er det forskjell på å legge et teppe med store masker foran deler av åpningen (slik at det likevel blir god sirkulasjon) men man skjermer for sol eller utsyn. Når barnet blir litt større og men fremdeles trenger dagluren kan det være vanskelig å ferdes ute dersom alle inntrykk forstyrre soveroen (frem til barnet sovner). Sund at dere ikke nyanserer på dette, når dere er så kategoriske i deres påstander.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #12 Skrevet 13. februar 2011 syns det er ganske utrolig at alle vi her inne har overlevd barndommen jeg så farlig som alt er... spør deres foreldre hva dem gjorde av sånne ting som er farlig nå når dere var små så tror jeg nok dere blir overasket over svaret dere får........
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #13 Skrevet 13. februar 2011 Jeg skjønte ikke helt hva du ville med det innlegget 18:23. Vet at når jeg var liten så var det få som brukte teppe over åpningen. Etter det mine foreldre og tanter, samt helsesøster har fortalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå