Gå til innhold

Lest Aftenposten idag ang. tepper over vogna???


Anbefalte innlegg

Skrevet

På forsiden av dagens Aftenposten og stor artikkel på side 2 og 3.

 

Rettsmedisiner som advarer.....

 

Håper en slik artikkel på forsiden av landets største avis når ut til folk som er så himla teite å dekke til vognåpningen med helsetepper, tepper generelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med innlegg nr.1000 om denne saken!

Skrevet

Enig! Har aldri skjønt vitsen???

Skrevet

Synest det er bra jeg at det stadig blir brakt på bana dette om teppe over vogna. Det er jo faktisk å utsette barna sine for noe som er veldig veldig farlig.

Alle farlige ting blir jo luket ut på den måten, ved å spre informasjon om hvor stor risiko det faktisk medfører. Er jo slik man har fått snudd barneseter, sluttet å røyke inne, røyke inne i svangerskapet etc.

Det er jo folkets ignorans som gjør at det er så vanlig å tette igjen friskluftsåpningen til ungene.

 

Kan ikke skjønne og forstå hvorfor løpe en risiko for noe som er helt unødvendig, man vinner da ingenting på å ha teppe over vognene.

Skrevet

Synes det er SÅ BRA!!!! at dette tas opp og repeteres helt til ALLE får det med seg. Jeg opplevde flere ganger å komme å hente barnet mitt i barnehagen og fant en rød, svett og varm unge som lå i vogna med et tykt pledd over åpningen. Trenger jeg nevne at ungen var sur og grinete utover ettermiddagen etter denne behandlingen? Jeg ga beskjed gang på gang, men fant likevel vogna fullstendig dekket til med pledd foran.

Skrevet

Veldig bra at dette opplyses igjen og igjen....tydeligvis behov siden folk fortsetter å dekke til åpningen på vogna. Og det kommer nye mødre som trenger dette til info hvis de ikke klarer å bruke hodet selv...

 

Så flere slike info tas imot på vegne av brødhuer der ute...

Skrevet

Har dere link? Eller er det bare papirutgaven? De ansatte i barnehagen jeg jobber gjør dette hele tiden. De blir bare gerne på meg når jeg sier noe.

 

Det er visst foreldrene som har ønske om at hele vogna skal tildekkes....

Skrevet

Jeg har ikke link, men løp og kjøp papirutgaven (søndag) og ta den med i barnehagen. Var både rettsmedisiner, helsesøster og lege med spesialitet på barnedødelighet som hadde uttalt seg.

 

Heldigvis er de i min barnehage kjempe opptatt av at ingen vogner skal tildekkes, bortsett fra fluenetting.

Skrevet

Nå er det forskjell på å legge et teppe med store masker foran deler av åpningen (slik at det likevel blir god sirkulasjon) men man skjermer for sol eller utsyn. Når barnet blir litt større og men fremdeles trenger dagluren kan det være vanskelig å ferdes ute dersom alle inntrykk forstyrre soveroen (frem til barnet sovner).

 

Sund at dere ikke nyanserer på dette, når dere er så kategoriske i deres påstander.

Skrevet

syns det er ganske utrolig at alle vi her inne har overlevd barndommen jeg så farlig som alt er... spør deres foreldre hva dem gjorde av sånne ting som er farlig nå når dere var små så tror jeg nok dere blir overasket over svaret dere får........

Skrevet

Jeg skjønte ikke helt hva du ville med det innlegget 18:23. Vet at når jeg var liten så var det få som brukte teppe over åpningen. Etter det mine foreldre og tanter, samt helsesøster har fortalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...