Gå til innhold

Ny:)


Noksågravid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tusen takk:)

har foreløpig termin 6 august. utifra mensterminen hadde jeg termin rundt 23 juli. men var på ul i uke 12 og fikk da ny termin til 6 august. skal på ul om 2 uker igjen så blir spennende å se om det blir ny termin da:)

når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje så lenge etter meg då :-) mensterminen min er 4. August :-) skal på ul 4.mars, spennande å sjå om den blir forandra!

Er det din første? :-) eg venter min andre, men er rart ka man gløyme på berre et par år :-P hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var close:) skal på ul 1 mars. gleder meg masse!!!!!

jepp er den første. så alt er nytt:D men veldig spennende. var langt fra planlagt også, så vi ble litt sjokkerte kan en si, siden vi også bare har vært kjærester i 6 mnd:p

hehe! Ja kan egentlig tro en glemmer ganske mye. og de sier jo også at svangerskapene sjelden er helt like! er det jente eller gutt du har fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var det for oss og første gangen, vi hadde vert sammen i 5 mnd når vi fant det ut :P hehe :) Dinna gangen var det planlagt, men sjølv om det var det vart vi ganske sjokka :P hadde spontanabort i oktober etter å ha prøvd ei stund og vart gravid igjenn allerede rett under 14 daga etterpå. Hadde aldri trudd det skulle gå så kort tid før eg vart gravid igjenn, men vi vart jo sjølvsagt kjempe glade!:)

 

Ja, ting er heilt annerledes no enn første gangen, då var eg kvalm og kasta opp i nesten 7 mnd :/ dinna gangen ga det seg mellom veke 13 og 14 :) det var herlig det! :D

 

Har en gutt fra før som fylte 2 år i desember i fjor :)

Blir spennande å sjå ka vi får dinna gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du forresten vete kjønne på UL? :)

Eg er så nyskjerrig av meg at eg ikkje klara å vente :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååh. kommer nok som et sjokk uansett egentlig. men mest når en minst venter det:P

aborterte du tidlig eller seint? virker så forferdelig ut. men er nok godt å vite det kommer flere sjanser!

 

kvalmen har jeg heldigivis sluppet helt unna! men ja kan tenke meg det er deilig at den ga seg tidlig denne gangen!

 

har altid sagt jeg ikke skal vite kjønnet før den er født. men har en stor mistanke om at jeg ikke klarer å vente:p hehe. også vil sambo helst vite det:)så blir nok til det!

en gutt fra før av?? så gøy. har et ønske om en gutt selv.

du håper kanskje på jente denne gangen?? eller?

skal du vite kjønnet på ul??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ver mellom 5 og 6 veke når eg aborterte, så det var ganske tidlig.

Var ikkje akkurat en kjekk opplevelse, så var godt å bli gravid igjenn så fort :)

 

Hehe, det huska eg at eg og sa :P skulle absolutt ikkje vite det :P men når Ulen nærma seg vart eg berre meir og meir nyskjerrig :P så vi fant ut vi ville vite det.. Men den dagen vi var på UL klarte ikkje jordmora å sjå nåkke, så vi fekk ikkje vite det likavell. :P då vart eg jo berre endå meir nyskjerrig så bestilte time til 3D og fekk vite det då ;) hehe..

 

Vi har et lite håp om gutt dinna gangen og, sia vi har alt av kle osv fra sist, men blir nok lykkelig uansett kjønn :) Vi skal vite kjønnet dinna gangen og ja :) håpa dei kan sjå det, ellers må vi vente til mai når vi skal på 3D :P og det er jo sååå lenge til :P hehe..

Sambo skal på møte med jobben den dagen vi har fått time til UL, så derfor blir det 3D dinna gangen og :) men det er absolutt verdt pengane, kjempe kos på 3D:)

Skal dåkke på det og eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra det var tidlig da. nå er du jo langt forbi stadiet der du aborterte:) det er jo godt! er nok ikke mange som er så heldige å bli gravid så fort igjen:))

 

hehe. ja har også altid sagt jeg ikke ville vite kjønnet. men men, nysjerrigheten tar overhånd:p men er jo litt praktisk å vite kjønnet også da. håper de klarer å se det på neste ul. sist så sa hu d så ut som en jente, men ombestemte seg etterhvert og syns det så ut som en gutt, men veldig usikker. er jo ikke så lett å se i uke 12. så jeg har ikke tatt sjansen på å kjøpe noe enda:p

 

du har nok rett i det at en blir like glad uansett. skjønner jo at det mest praktisk er en gutt. jeg har jo ikke barn fra før så må jo kjøpe alt!!! blir dyrt dette her. men SÅ verdt det:) er jo stas også da å måtte kjøpe alt!

 

3d? har hørt mye positivt om det. ser jo veldig stilig ut. men vi har egentlig ikke snakka så mye om det. er ikke det ganske dyrt? vi må tenke litt økonomisk fremover her. bader ikke i penger:P hehe. men må jo si det frister.

 

åh, har begynt å tenke på navn, men er jo så vanskelig. har jo god tid heldigvis:) har dere noen navn i sikte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiste til bergen og tok 3d der, betalte 900. Litt dyrt kanskje, men syns det var så verdt det!:D fikk fantastiske bilder og videosnutter, kjempe kjekt å sjå på :) dei er og veldig nøye med kor masse en skal få se, ho dama vi var hos var ikkje heilt fornøgd første gangen, syns ikkje vi hadde fått sett nok, han gjømte seg litt. så vi fekk komme tilbake en gang til litt seinare uten å betale for det :)

 

Begynt å tenke på navn vi og, blir det gutt har vi vurdert Andreas, etter min morfar :) Vår første er oppkalt etter sambos morfar, så føler det blir riktig og då kalle opp etter min dinna gangen :) Meeen, det er jo så mange andre fine guttenavn, så har ikkje bestemt oss 100%.

Er jo ikkje sikkert det blir gutt en gang :P jentenavn sliter vi litt med, er mange fine, men har ikkje funne et vi lika 100% begge to. Føla og det må passe litt til navne på førstemann. Skal ikkje være lett ditta med navn :P

 

Kass navn lika dåkke best då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

900 kr for 3d er vel ikke så ille? har hørt om dyrere plasser:)

kan tenke meg det er en opplevelse for seg selv å se babyen i 3d. så vil absolutt vurdere det!

så bra dere fikk se en gang til siden det gjemte seg. God service:)

 

åå! har også tenkt på Andreas. har alltid hatt en drøm om å oppkalle barna mine etter mine besteforeldre, både på mor og far sin side. så da hadde det blitt Sverre Andreas og Karen Amalia! Kanskje litt spesi navn og sammensetning! men syns det er noe spesielt med det:) men sambo er seff totalt uenig! skjønner jo det:) så har tenkt litt på Leon hvis det blir gutt eller kanskje Kaisa hvis det blir jente. men fremdeles veldig usikker...

godt vi ennå har god tid:)

 

idag har jeg vært hos legen. fikk høre hjertelyden idag for første gang. 145 slag i min=D herlig lyd:D

 

jobber du? isåfall åssen går det å jobbe for tiden??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var for såvidt ikkje så ille :) men det var kun for bilder/film. Ingen undersøkelse av babyen eller nåkke. Så visst vi skulle ha en undersøkelse (vekt, lengd, vekt og evt feil)) så måtte vi betalt 1400. Vi fann ut at vi droppa det sida vi hadde vert på ordinær ul og sett at alt var bra der :)

 

Ja, eg liker tradisjonen med å kalle opp etter besteforeldre/oldeforeldre osv :) Hadde egentlig lyst å Bruke Johan Andreas på første, men sambo likte det ikkje så då gjor vi en avtale om at vi tok Johan første gangen og Andreas på andre om det blir gutt :)

Blir det jente ana eg ikkje kass navn vi skal bruke, liker veldig godt Anna, brukt i mange generasjoner i slekta. Men fetteren min og kona hans brukte det på si jente, så siden vi er en liten familie føler eg det blir litt teit :P :/

 

Karen amalia var ikkje så verst det! Ikkje Sverre Andreas heller :)

Dumt sambuaren din ikkje er enig då :) Men Leon og Kaisa var fine og :) Ja, det er godt vi har god tid på å bestemme oss!:)

 

Så kjekt då:)) Hjertelyden til knøttet her låg på 150 :) Kjempe herlig lyd!:)

 

Har meir eller mindre vert sjukemeldt sia november pga hyperemesis, var så vidt begynt å jobbe igjenn for et par veke sia, men no er bekkenet begynt å streike, så spørs om eg ikkje blir fullt sjukemeldt igjenn :/

Du då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skjønner=) da hadde jeg og tatt den billigste siden du får vite den andre infoen du trenger på ord ul:)

 

Smart. er bra når en kan bli enige. er ikke alltid så lett å bli enige om navn. Anna er fint ja:) åh kjenner til det med at mange av slektsnavnene er oppbrukt i familien. den er kjip!

nei liker slektsnavnene godt. bare synd de ikke faller i smak hos min kjære:(

 

ja var en fantastisk lyd. nå er det ikke lenge til vi skal på ul heller:D

 

ååh! Hva er det du jobber med??

hva er hypermesis?

 

har jobba hele tiden jeg. sleit med å være sinnsykt trøtt i ett par mnd. men har begynt å gå over. har fri annehver torsdag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i en Europrisbutikk :) Kanskje ikkje den mest spennande jobben, men får no lønn :P hehe.. Utsatte utdanninga litt når eg vart gravid med første. Og no er eg gravid på nytt, så blir utsatt enda en gang. Men ditta blir nok vår siste, så satsa på å begynne om nåkken få år :)

 

Hyperemesis er ekstrem svangerskapskvalme. Spydde dagen lang og var konstant kvalm. Måtte nesten innleggast på sjukehus pga mangel på næring. Men klarte å unngå det heldigvis, var ikkje så gira på å ligge aleine på sjukehus å være dårlig. Då ville eg heller prøve å tvinge i meg mat og være heime med sambo og lillegutt :)

Eg var fullt sjukemeldt igjenn no når eg var hos legen på mandag :( i 14 daga for så å begynne igjenn 40%. Så er det meininga eg skal gå til kiroprakor og begynne med pilates. Pilates er greit, men har alltid vert redd for kiropraktor. Syns det virka så skummelt :o:P skal forsøke med pilates først og så får vi heller sjå :)

Har du prøvd nåkken av delane?

 

Du er heldig som har klart å jobbe heile tida då! Får tida til å gå litt fortare det :) og så heldig du er som har sluppe unna de verste plagene :) sjølv om det å være trøtt og sliten er ganske slitsomt i seg sjølv. Då er det greit med fri annekver torsdag ja :) Ka du jobber med?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jobb er en jobb:))

hva har du lyst til å studere??

 

å huff. det hørtes ikke mye kjekt ut. føler virkelig med de som har det sånn. får håpe det begynner å gå over i det minste.

hmm nei. har ikke prøvd det. men har hørt det skal være bra når en er gravid.

 

ja må jobbe så lenge så mulig for å få permisjonspenger siden jeg bare er vikar. så har nesten ikke noe valg.

jeg jobber i barnehage. så merker det godt i kropp og sjel når arbeidsdagen er over:p

 

hvor gammel er du egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er no det :)

Har ikkje heeilt bestemt meg endå, nåkke innen rekneskap kanskje :)

 

Jada, no er kvalmen så og sei vekke. Går fint så lenge eg passa på å ete for eg blir altfor svolten osv. :) einaste eg slite litt med no er krosryggen/hoftene, så satsa på det hjelpe med pilatesen :))

 

Ja, er viktig å få jobba seg opp mest mulig så du får foreldrepenga, engangsstønaden er jo ikkje så stor :)

Man må vel ha vert i jobb minimum 6 av dei 10 siste mnd før termin trur eg det var :) Hehe, ja, tenker det kan være slitsomt innimellom! :) Har sjølv jobba litt i bhg tidligare og har en ganske aktiv 2 åring, så veit kordan det kan være :) Men du får no øvd deg då, og lært litt triks osv ;) kan komme godt med det! :)

 

Er 22, blir 23 seinare i år :) Du då?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...