lille frø, mor til to Skrevet 13. februar 2011 #1 Skrevet 13. februar 2011 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4028030.ece Har tenkt på det mange ganger når jeg møter folk som har teppe over vogna. Hvorfor gjør dere det?
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 13. februar 2011 #2 Skrevet 13. februar 2011 Men et tett regntrekk er greit?
lille frø, mor til to Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2011 De regntrekkene jeg har, har full åpning foran. Ville bare lukket den helt igjen kun for noen få minutter.
Maia&Mathias <3 Skrevet 13. februar 2011 #4 Skrevet 13. februar 2011 Regntrekkene pleier jo å ha luftehull... Så kommer jo luft inn der også.
Nr. 5? Skrevet 13. februar 2011 #5 Skrevet 13. februar 2011 jeg har aldri skjønt hvorfor noen gjør det, så jeg lurer også på hvorfor de gjør det. Og dette er mitt 4 barn og har aldri eid et regntrekk som er tett. Det er et stort hull i det foran så tette regntrekk har jeg heller ikke sett.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 13. februar 2011 #6 Skrevet 13. februar 2011 Det er hvertfall sikkert at et regntrekk er mye tettere enn et helseteppe.. Hva er poenge med et regntrekk om det ikke er tett? På mitt er det en liten luke forran, som jeg har åpen. Har aldri brukt teppe over vognen selv, men skjønner ikke helt problemet med disse helseteppene som jeg ser mange bruker. Det er jo masse hull i de.. Ikke kjenner jeg noen som har tatt skade av det heller;-)
snupp86♥ Skrevet 13. februar 2011 #7 Skrevet 13. februar 2011 en barnevogn er heller ikke helt tett... jeg ser heller ikke problemet med at det henger ett helseteppe eller lignende over vognen... bare det ikke er kjempetykke fleece- eller ullpledd...
Trultemora er presseklar!! Skrevet 13. februar 2011 #8 Skrevet 13. februar 2011 Selv om det er masse huller i et helseteppe så betyr det absolutt ikke at det blir skikkelig sirkulasjon nedi der! Har dere prøvd noen ganger å ligge med et helseteppe over dere?? Dere blir faktisk varme!! Er noe av det verste jeg ser når folk går inne på et kjøpesenter f.eks, unger påkledd som bare det, liggende i en voksipose og med pledd over åpningen!! fadern altså, tenk dere om! Ikke bare på kjøpesenter, men ellers og! Dette er rett og slett bare en trend! Ingen gjorde det for mange mange år siden! Er bare tull å skylde på at ungen er så nysgjerrig, bruk bare lengre tid da! Ang regntrekk så finnes det forskjellige typer, de med full åpning er greie, hold dere unna de med kun luke foran! *dagens hormonutblåsning*
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 14. februar 2011 #10 Skrevet 14. februar 2011 Nå er det jo faktisk sånn at hullene i teppet er der for en grunn. De ISOLERER. Jeg skjønner seriøst ikke hvordan folk har samvittighet til å la barna sine ligge nedi en vogn med et teppe over. Og det argumentet med regntrekk er bare dumt. Alle vet at regntrekk dekker vogna men det er alltid et stort luftehull på trekkene.
trippeltopp Skrevet 14. februar 2011 #11 Skrevet 14. februar 2011 Hvis man har åpning på begge sider så er det sirkulasjon av luft i vognen, og man kan likevel har teppe på. Jeg brukte teppe på min minste, fordi han var særdeles var både på lys og lyd.. slik ble han skjermet og fikk sove mer enn fem minutter i slengen. Men jeg hadde aldri teppe over hele - bare midt på, slik at det slapp luft inn på begge sider. Men heldekkende teppe er fy-fy, og spesielt tykke ullpledd. Det gjør meg urolig at mange barnehager faktisk dekker vognene til når barna skal sove...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå