Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #1 Skrevet 12. februar 2011 hva kunne ditt barn når det var 10 mnd.? Jeg tror nok de skjønner litt av hvert når de er såpass små...snuppa bruker å vinke når pappan drar på jobb(før han vinker og sier hadet) og når jeg spørd hvor diverse ting er peker hun på dem og sier "seeeh".... kan jo mye mere enn det, men bare morsomt å høre?
V&A Skrevet 12. februar 2011 #2 Skrevet 12. februar 2011 jeg husker ikke så mye desverre, nå er hun 3 år men jeg husker EN ting, og det var at hun gikk da hun var 11 mnd.... og når hun da var 10 mnd kunne hun gå ca 6 skritt selv.... det er det eneste jeg VET hun gjorde. kunne lest i babyboken hennes, men den har jeg ikke her
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #3 Skrevet 12. februar 2011 Mi er 10 mnd. nå og det virker som hun ligger litt etter de andre. Hun kan vinke, klappe, sitte, krabbe og stå (ikke alene altså). Hun kan ikke peke og selv om hun babler endel så er det ingen tegn til ordlyder. Hun kan litt, ikke så mye, men er verdens beste uansett:-)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #4 Skrevet 12. februar 2011 de er små men ikke dumme og skjønner mer enn vi gir de kreditt for husker ikke akkurat hva poden kunne for å være ærlig har jo skjedd så mye på de 8 mnd siden han var ti mnd
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #5 Skrevet 12. februar 2011 Han gikk både inne/ute, klatret opp og ned av sofaen. Vinket, viste hvor stor han var, klappet, sa bæ, mø, mjau, og pip pip avhengig av hvilket dyr vi spurte han hva sa. Sa også nam og mamma/pappa. Kunne hente boka, eller forstå andre små beskjeder. Ja, husker ikke mer
V&A Skrevet 12. februar 2011 #6 Skrevet 12. februar 2011 hun sa forresten mamma og pappa bevisst, kunne vinke "na-na" og sa hei-hei.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #7 Skrevet 12. februar 2011 Hmm, skjønner at mitt barn ligger laaaangt etter... Sukk:( Skal på kontroll til uka. Får snakke litt med hs om dette. Håper hun ikke er unormal eller at det er noe galt. 23:12
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #8 Skrevet 12. februar 2011 nå må du huske på at de som har svart deg her er barn som tydeligvis er tidligere ute, kjenner til mange barn som ikke kunne halvparten av dette ved 10 mnd. og husk at det meste er normalt, noen er langt føre andre langt etter, trur nok hs kommenterer det rask hvis noe er unormalt. Og det tviler jeg på at det er selv om barnet ditt ikke kan det som disse her inne har svart. Ikke bekymre deg du! :-)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #9 Skrevet 12. februar 2011 Tror ikke babyene i barselgruppa kan si noe som helst faktisk, bortsett fra da-da-da. Mi lærte nettopp å si ma-ma-ma i tillegg. Hun kan ikke vinke eller vise hvor stor hun er. Men i dag lærte hun å klappe, så nå kommer hun til å klappe konstant i dagevis ;-)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #10 Skrevet 12. februar 2011 hehe, annie som er bekymret over barnet som kan "lite". Her gjelder det å trene skjønner du Jeg "trente" barnet mitt til å gjøre mange morsomme ting når det var rundt 10-12 mndr, sånne teite ting som å legge hendene på kinnet og si "åh nei!" (sånn som han i alene hjemme gjør), skåle når vi satt til bords, "give me five" når vi sa det, vrikke på rumpa når det kom fengende sanger (og etterhvert legge til litt armbevegelser osv), være dramatisk (legge baksiden av hånda mot panna og bli lang i maska) hvis vi tulla for lenge osv... Jeg drev ikke noe "baby boot camp" altså, men lærte barnet noen slike "triks" i ny og ne. Barnet var helt normalt oppegående, men kanskje litt frempå når det gjaldt kontaktsøking og kommunikasjon (ikke språklig, men ellers), så det gikk relativt greit å lære bort småting. Moro var det lell, og fortsatt kan jeg lære bort sånne teite ting, for moro skyld, og barnet er nå 2,5 år
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #11 Skrevet 12. februar 2011 Hihi! Det skal jeg prøve på og nå kom jeg på en ting til hun kan: Å sukke litt høyt mens hun blåser luft ut av munnen (litt slik som gamle, slitne, menn gjør, hehe!) Gode tips og vi skal hive oss i treninga. Humrer for meg selv nå Men seriøst så ligger hun etter de fleste og jeg er litt i bedaring... Håper hun tar igjen snart. Til 23:28 : Tusen takk for svar. Det hjalp:-) 23:12
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #12 Skrevet 12. februar 2011 joa, min hang etter så det sang motorisk, gikk ikke sine førstre skritt før han var 20 mndr. Men det retta seg finfint ut det også Bare kos deg med litt moro-trening du ^^ Det er noe med det at når barnet kan noen triks, så virker det ikke som om det ligger så langt bak alikevel Hilsen "trene mamma'n"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå