Gå til innhold

alenemor ang bolig

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har nylig blitt alenemor, jeg har enda ikke flytter pga jeg ikke finner bolig. men nå har jeg funnet en bolig som er tilsalg.

den koster 630 000 kr, og har felles omkostinger på ca 4500 i mnd. men jeg når jeg flytter ut så kan jeg søk om støtte fra nav og dobbel barnetryggd. men vil jeg då lån på 630 000 når jeg kun mottar penger fra nav og er arbeidsledig nå etter permesjon slutt?

jeg har ikke noe egenkapital men kan få låne av familie nok til denne boligen. jeg har regnet mye på det og jeg kommer fram til at jeg må betale 6999 i mnd for å bo der dette er med lån og alt. skal jeg leie må jeg ut med 9-10 tusen i mnden.

tror dere det er mulig at eg får lånet eller er det noe jeg bare bør se langt etter?

takker for alle svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan du se langt etter dessverre... Når du har vært i jobb en liten stund vil det nok gå greit. Ingen banker låner penger til noen med midlertidig trygd.

Skrevet

Eneste sjansen du har er at rike foreldre kjøper boligen til deg..

Du får ikke lån uten egenkapital lengre.. (nye regler fra i fjor), og du får heller ikke lån om du ikke har jobb..

Det er dyrt å være fattig, serru..

Skrevet

Er det noe minstekrav om hvor mye egenkapital man må ha?

Skrevet

Ja, men husker ikke hva det er. Tror det var 10 % av kjøpesum.

Skrevet

Det skader ikke å søke om lån. Verste som kan skje er at du får et nei.

Jeg søkte boliglån i forrige uke og fikk ja på 1mill. uten egenkapital. Det jeg gjorde var å søke om Startlån fra kommunen og så brukte jeg det som egenkapital i lånesøknaden til banken.

Gikk brillefint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...