Gå til innhold

Utbrent - en vanskelig situasjon..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er for tiden sykmeldt pga utbrenthet, har vært hjemme i 3 uker nå, jobber i bhg, og gutten min går i den bhg.

Jeg synes det er helt pyton å levere og hente, de som jobber der spør mye om hvordan det går, ungene jubler når jeg kommer og lurer på når jeg kommer tilbake og hvorfor jeg er borte, og foreldrene spør om hvorfor jeg er sykmeldt (bor på ett lite tettsted, og kjenner de fleste foreldre privat).

Hadde vært mye enklere om jeg hadde vært sykmeldt for ryggsmerter eller noe konkret, eller at jeg hadde sluppet alle spørsmålene eller sluppet å innom der så ofte (har tatt gutten fri ca to dager i uka). Samboeren min jobber på sjøen, og dermed må jeg hente/levere, hjalp mye når han gjorde det den første uka.

Hva kan jeg svare på alle spørsmålene som jeg egentlig IKKE vil ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si du har vondt i ryggen, da? Evt. si sannheten?

Skrevet

Du må aksepter grunnen til at du er sykemeldt. Det er ingen skam . Det er lov å være utslitt .

Skrevet

De på jobb vet grunnen til sykmeldinga, men det som er "verst" er alle foreldrene, jeg er ikke interessert i at alle skal vite hvorfor jeg er hjemme, er en skikkelig sladreplass som legger på alt hele tiden.

Sist jeg var sykmeldt, så hadde ei på butikken fått vite det, og hun var såååå oppi det, Gravid???? det er viktig at hun vet....!!

Jeg takler ikke alle spørsmålene, men jeg gutten må jo få i bhg, og jeg må jo handle mat..!

Skrevet

Har vært sykemeldt for det samme og vet hvordan du har det. Skulle mye heller vært sykemeldt for noe som var synlig for andre. Men oppdaget at når jeg var åpen om det fikk jeg bare så mye støtte og fant ut at det var mange rundt meg som har opplevd det samme.

Når det gjelder barnehagen er det ikke så lett å få gjort noe med det, du må levere og hente uansett. Men prøv å gjør det på tidspunkter der du unngår å møte på foreldrene. Kanskje du kan få levere senere og hente tidligere enn normalt?

Prat med ledelsen om at du trenger tid for deg selv, og ikke er klar for masse spørsmål om hvordan det går osv akkurat nå. Bare be de om å gi deg litt tid, så du kan komme fort tilbake.

Ønsker deg god bedring og ta tiden til hjelp, så skal du se at det går fremover etterhvert :)

Skrevet

22.35 takk for rådene, skal snakke med ped.leder på mandag, og gjøre en avtale om å levere senere og hente tidligere.

Og at de skal slutte å spørre så masse. De maser jo ikke sååå mye, men når det kommer 4-7 stk og spør så blir det litt mye :-p

Skrevet

viktig å beskytte seg så mye du kan. en blir sårbar når man er utbrent og trenger ro og hvile. når man er utbrendt er det siste man ønsker å fortelle om til kollegar og andre. holder med de aller nærmeste. sett grenser, veldig viktig. og overhold dem. lurt å gi beskjed i barnehagen. dette tror jeg de vil ha forståelse for. masse god bedring!!! hilsen en som har vært utbrent før. orket ikke svare på tekstmeldinger, tlf og mails ol.fra kollegaer på lang lang tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...