Gå til innhold

Utdanningsdillemma... kan noen gi noen meninger?=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vingler mellom barne og ungdomsarbeider og førskolelærer... Har forresten kommet inn på førskolelærer... men det krever mye. Mye praksis og oppgaver over 3 år...Får ikke jobbet mer enn ca 40%. Barne og ungdom kan jeg ta over 1 år med ca 1 dag i uka, ingen oppgaver bare 2 eksamener. Jeg kan jobbe 100% og tjene ok under utdanningen.. Så sitter jeg her da.. og vet ikke helt. Noen meninger ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Førskolelærer. Fordi lønn, karrieremuligheter og jobbmuligheter generelt da blir sånn rundt hundre ganger bedre.

Skrevet

Jeg er barne og ungdomsarbeider og det er klart at som førskolelærer tjener du bedre, har flere jobbmuligheter og får være med å bestemme mer :)

Skrevet

Jeg har jobbet 4 år som barne og ungdomsarbeider, og er nå snart ferdig utdannet førskolelærer:) Så er vel kanskje ikke tvil om hva jeg mener?? Anbefaler deltids førskolelærerutdanning, da har du større mulighet til å jobbe underveis! Lykke til med valget!

Skrevet

Finn ut av hva du har mest lyst til å jobbe med! Og så tar du den utdanningen :)

Skrevet

Dersom du ønsker å jobbe i barnehage uansett ville jeg helt klart satset på førskolelærer! Ta utdanningen på deltid som en annen foreslår, da har du kanskje litt mer å rutte med underveis. Men over tid vil det helt sikkert lønne seg å ta førskolelærer uansett om det er heltid eller deltid. Førskolelærer er ikke SÅ krevende, så du får det nok til om du er motivert!

Skrevet

Hvordan kan du ta barne- og ungdomsarbeider i løpet av 1 år med 1 dag i uka? Ingen oppgaver? De elevene jeg har på BA, har stadig vekk diverse oppgaver i programfagene, og så vidt jeg vet så er barne- og ungdomsarbeider et helt vanlig skoleår på videregående skole + læretid. Eller... Du har kommet inn på førskolelærer, dermed har du alle fellesfagene og trenger bare programfagene, sant? Tror likevel ikke du kan påregne at disse fagene dekkes inn på en dag i uka, det er nok mer spredt enn som så.

Synes du bør velge førskolelærer. Det er jo en høyere utdannelse, og selvsagt kreves det noe mer enn på et videregående kurs. Men du vil være glad for det i lengden! Bedre lønn, større muligheter ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...