Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #1 Skrevet 12. februar 2011 Jeg synes det er viktig at barn lærer seg å vaske hendene særlig etter dobesøk....er deres barn flinke til å vaske hendene?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #2 Skrevet 12. februar 2011 Ja, før måltider, etter dobesøk og når vi har vært ute. Har forklart fireåringen mye om bakterier og smittefare, så han er flink til å vaske hender, og hoste/nyse i albukroken:-)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #3 Skrevet 12. februar 2011 Det er like naturlig for dem som å pusse tennene før de legger seg.. Har aldri gjort noe stort nummer ut av det eller pratet masse om bakterier o.l. men bare laget en rutine på det. Når vi kommer hjem etter å ha vært ute (fra barnehagen, butikken eller hva som helst) kler de av seg og går innom badet for håndvask før de fortsetter inn. Etter do besøk vasker de seg også selvfølgelig. Siden disse to rutinene sitter godt er vi ikke så nøye med å vaske hender før vi spiser.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #4 Skrevet 12. februar 2011 Hahaha, skulle gjerne sagt at siden rutinen er så godt innarbeidet så gjør ungene håndvasken automatisk når de bør - men for å være ærlig så trengs det en god del påminnelser i løpet av en dag Er jo så altfor mye annet å gjøre som er viktigere, må vite;) Og tro meg, jeg er overhodet ikke slapp på dette punktet.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #5 Skrevet 12. februar 2011 Ungene vasker hendene etter do besøk, må en sjelden gang minne de på det. Er ikke like flinke til å vaske hendene før måltid da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå