firebarnsmum Skrevet 12. februar 2011 #1 Skrevet 12. februar 2011 Vi har fått tilbud om å kjøpe ei brukt, men jeg er i utgangspunktet skeptisk til vogn med tre hjul. Innbiller meg at de er mer ustødig enn de med fire hjul, altså at de velter fortere? Er de lettere å trille?
mai 09 ღ mai 2011 Skrevet 12. februar 2011 #2 Skrevet 12. februar 2011 Hei! Bestevenninnen min har tfk og er dødsfornøyd!!! Sier hun aldri ville valgt noe annet. Jeg har selv oth (3 hjuling) - elsk! De er mye lettere å trille enn 4 hjuling...syntes jeg da
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 12. februar 2011 #3 Skrevet 12. februar 2011 Har ikke personlig erfaring ved at jeg har hatt vogna til egne barn. Men har erfaring med den fra barnehage og småbarnsavdeling. Og makan til drittvogn, skal du lete lenge etter! Var ikke en eneste av personalet som likte TFK-vognene. Det første er den elendige ryggstøtta. Den kan kun reguleres i 3 posisjoner, og det hele gjøres ved å bruke forskjellige glidelåser. Ikke akkurat en behagelig måte å få barnet ned i liggende stilling om de har sovnet oppreist.. Å ta ned glidelåsen på begge sider, slik at det blir gjort samtidig er klin umulig og du ender opp med et barn som ligger mot den ene siden mens du fikser andre siden. I tilegg er fotenden fryktelig smal, og det var ikke behagelig i det hele tatt for litt større barn som fortsatt sover å ligge i den. Ikke god plass til vinterutstyr heller, trangt. Men det verste var de elendige trilleegenskapene. Vi hadde flere nesten ulykker, fordi vognene var tunge og vanskelige å svinge. Så ikke en vogn vi ville kjøpt!
firebarnsmum Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2011 Dette er mange av grunnene til at jeg er skeptisk. Jeg spurte i barnehagen til sønnen min hva de syntes, og de sa også at de vognene de hadde med tre hjul var vanskelige. Og de veltet lett, de måtte støtte de opp til veggen hvis et barn lå og sov i den. Mange mener jo at de er lettere å trille, men jeg ser jo at dere ikke synes det. Jeg bor forøvrig på landet, så det blir mange grusveier og av og til skogsveier å trille på i løpet av sommerhalvåret. Så bra jeg fikk tilbakemelding på at de kan være tunge. Tror vel kanskje det blir så jeg takker nei til dette tilbudet, er egentlig litt for skeptisk altså...
Trultemora er presseklar!! Skrevet 12. februar 2011 #5 Skrevet 12. februar 2011 Har flere venninner og bekjente som har TFK-vogn! Og samtlige av de ELSKER den vogna der!! Er MEGET STABIL den vogna der og kjempelett å trille!! Tar liiiiiten plass i bilen og er en absolutt IKKE en tung vogn!! Bagdelen er kjempestor og, en av de største på markedet! Såpass nye 3-hjulinger har et ekstra stabilitetssystem, så det er faktisk lettere å tippe med 4-hjulinger enn den TFK-vogna! Jeg har jobba i mange år i bhg og den vogna der er kanskje den som har vært best som sovevogn og! Før du takker nei så anbefaler jeg deg å faktisk prøve den vogna der! Hadde jeg vært noen cm høyere så hadde jeg valgt denne vogna selv!
Alvorlig Skrevet 12. februar 2011 #6 Skrevet 12. februar 2011 Jeg har TFK joggster twist selv og har stort sett vært veldig fornøyd. Har brukt den til begge mine barn. Det beste med vogna er at den er så stor, en to-treåring har god plass til å ligge flatt og sove i den, selv i en stor dunpose eller voksipose. Ellers er den lett og tar liten plass i bilen. Likte også hardbagen på denne vogna, for den var ganske romslig i forhold til en del andre trehjulinger. Det svingbare forhjulet gjør vogna veldig lett å trille, men det kan du jo få på en firehjuling også i dag. Det eneste minuset jeg kan tenke meg er at stabiliteten noen ganger har vært problematisk hvis man ikke er obs når man triller utenfor fortauskanter og trapper. Du kan ikke støtte deg på forhjulet, da velter vogna. Men dette er egentlig et lite problem, og felles for alle trehjulinger vil jeg anta. Vil anbefale deg og gå innom en vognbutikk og sjekke ut vogna før du bestemmer deg. Jeg kan anbefale den.
tre-blir-til-fire Skrevet 12. februar 2011 #7 Skrevet 12. februar 2011 Det var måte på å være negativ til vogn da! Vi har hatt tre forskjellige trehjulinger - Teutonia, quinny og TFK. TFK er kjempegod vogn synes vi, eneste minuset er at det ikke er vendbar sportsdel. (det har kommet en ny bag nå da) Vi har valgt å ikke sende med denne vogna i barnehage, fordi av erfaring vet jeg det er hard bruk på vogner i barnehage og mange har ikke erfaring med vogner der og det blir litt mye "røsk og riv" . Jeg anbefaler også å prøve vogna før du bestemmer deg. Vi synes den er veldig god å trille, fremhjulet kan låses, så da er den veldig fleksibel. MEN jeg vil nesten påstå at man må lære seg å trille en trehjuling, det er faktisk anderledes enn å trille vogn med 4 hjul! TFK bag'en er av de største og sportsdelen er lang, så det er ei vogn du kan bruke lenge. Gå inn og les om vogner på www.barnevognguiden.no Lykke til med vognvalg!
lille frø, mor til to Skrevet 13. februar 2011 #8 Skrevet 13. februar 2011 Jeg har TFK. Jeg 100% fornøyd! Ustødig er den ikke. Lett og hendig å løfte. Lett å manøvrere seg i butikker. Kan feste bilstolen rett på vogna, slipper å vekke vesla. God bagdel og en utrolig bra sportsdel!
a'Nöel Skrevet 13. februar 2011 #9 Skrevet 13. februar 2011 Veldig forskjellige opplevelser av denne vogna ser jeg, Men mest positive:) Og her kommer enda en positiv tilbakemelding. Jeg liker vogna kjempegodt! Den er litt kronglete i ryggdelen, med de tre glidelåsene, men det har gått veldig greit frem til nå, og datteren vår er 2 år. Hun sover som en engel i den, og hun har den stående i bhg. Har aldri hørt noen klage på vognen, men jeg skal jammen meg høre til mandag, hva de syns om den. Vogna er veldig lett å trille, god og stødig. Og jeg har aldri hørt om noen som har hatt problemer med at den velter lett, og selvfølgelig har jeg aldri opplevd det selv heller. Jeg synes det er kjedelig at man ikke kan ha barnet fremover i sportsdelen, men nå er det kommet en ny Multi X bag som kan brukes begge veier. Vurderer å kjøpe denne til neste mann (dersom vi ikke må kjøpe helt ny vogn, siden snuppa kommer til å sove på dagen i lang tid fremover, hehe). Så, prøv vogna før du sier nei. Ikke stol blindt på hva alle her inne sier. Prøv den, og gjør deg opp en mening selv..
firebarnsmum Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #10 Skrevet 13. februar 2011 Har sett og hørt masse forskjellig om denne vognen, både positivt og negativt. Skal ta oss en tur i barnevognbutikk og se på vognene, så får vi gjøre oss opp ei mening etter det:) Men kan ikke for at jeg er skeptisk altså... Har sikkert med at jeg er vant til at vogner har fire hjul:)) Gammel dame er vond å vende vettu;)
**Lykke** Skrevet 13. februar 2011 #11 Skrevet 13. februar 2011 Jeg eeeelsker min tfk joggster twist, jenta vår er 3 i mai og nå gleder vi oss til og ta den i bruk til neste mann. (vi bor også på landet forresten:) Hvis vi skal leite etter noe negativt må det være at det ikke gåt og snu sprtsdelen, men vi skal kjøpe den nye multi x bagen så er problemet løst Ser ut som du kan føle deg trygg da, men en eneste negativ erfaring og resten positive Var derfor vi kjøpte den også, har bare hørt at folk er fornøyd jeg!
Håpefull77 Skrevet 13. februar 2011 #12 Skrevet 13. februar 2011 Har ikke kjøpt den selv, men ble sterkt advart mot den av 2 kollegaer. Begge de kjøpte den til unge nr 3. Hun ene endte opp med å kjøpe en ny vogn og hun andre sa at den ikke var noe å trille på grusveier osv som vi kommer til å gå mye på. Og helt umulig å gå i snø med. Må brøyte med 3 hjul i stede for 2. Men begge de var vant med 4 hjulinger fra før, kan hende det har noe å si. Vi turte i hvertfall ikke å kjøpe den. Ble sterkt vurdert, da den tar liten plass i bilen.
mamman te JM og M Skrevet 13. februar 2011 #13 Skrevet 13. februar 2011 Lykke : litt komisk for gutten min blir 3 i mai å vi bor å på landet å æ ELSKER min tfk :) skal bruke den til neste mann som kommer i juli!!! men vi kommer vel ikke til å kjøpe den nye bagen for kunne bruke den vi har til gutten var over 8 mnd, å han var lang så anbefale den til alle vi har brukt den på MYE grusveier å skogstier å med tung stelleveske!!!!!!!! den e ikke ustå, å min lange 2,5 åring på 99cm sover i voksi pose i den uten problem å kjempe radig at vi kan sette bilstolen rett på understellet ;) som Trultemora skrev: har å mange bekjente som Elsker den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå